معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد؛

جشن‌های بزرگ نیمه شعبان در استان برگزار می‌شود

معاون امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان در هیئات مذهبی؛ بقاع متبرکه ؛ اماکن زیارتی، و برگزاری 16 مراسم جشن ویژه جوانان در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۲۷۲۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی امروز در هشتاد و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای دینی استان، ضمن تبریک عید مبعث و تقدیر از اعضای ستاد شئون استان در راستای برگزاری برنامه‌های ایام رجب اظهار کرد: خوشبختانه در ایام ماه رجب‌المرجب با همکاری اعضای ستاد شئون استان شاهد برگزاری مراسم و برنامه‌های ایام رجب از جمله مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان بودیم.

وی افزود: در این راستا دو هزار و 267 امسال در کردستان معتکف شدند که از این تعداد 700 نفر در بیجار، یک‌هزار و 108 نفر در قروه، 117 نفر در کامیاران و 350 نفر در سنندج معتکف شدند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری اعضای ستاد شئون استان شاهد برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های ماه شعبان باشیم و بر این اساس برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و برنامه‌های گرامیداشت امام حسین(ع)، روز پاسدار، روز جانباز، روز جوان و غیره را نیز شاهد خواهیم بود.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان همکاری اعضای ستاد در برگزاری برنامه‌های مناسبتی در سطح استان را تحسین‌برانگیز خواند و افزود: کمک اعضای ستاد موجب شده که این ستاد جایگاه خوبی در سطح استان به دست آورد.

رستمی به جلسات ستاد شئون استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 72 جلسه ستاد شئون در سطح استان و شهرستان‌های استان برگزار شد که خروجی این جلسات یک‌هزار و 36 مصوبه در سطح استان بود.

وی اضافه کرد: بیش از 90 درصد مصوبات ستاد شئون در استان اجرایی شده و 10 درصد مابقی نیز به دلیل نبود اعتبار اجرایی نشدند.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد شئون که نمایندگان ادارات فرهنگی استان بودند نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری برنامه‌های ایام ماه شعبان اعلام کردند.

در این جلسه برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان در هیئات مذهبی استان، برگزاری مراسم جشن در بقاع متبرکه و اماکن زیارتی، برگزاری 16 مراسم جشن ویژه جوانان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در میادین اصلی شهرهای استان، دیدار اعضای ستاد شئون با نماینده ولی فقیه استان، برگزاری محافل قرآنی در نیمه شعبانیه و تشکیل کمیته نظارتی در فضای مجازی توسط ستاد شئون نیز از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظرات