خبرهای داغ:
پس از یک فصل کار و تلاش ارزشمند کشاورزان پرتلاش باغملکی در هفته جاری و با فرارسیدن فصل برداشت محصول، دروی گندم از مزارع را آغاز کردند و کشاورزان شاهد به بار نشستن یک فصل تلاش خود هستند.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۷۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳

 هر ساله از نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه به صورت پراکنده برداشت گندم در شهرستان باغملک که به شهر خوشه های طلایی در استان خوزستان معروف است، انجام می ‌شود.

    گندم به عنوان یکی از مهمترین غلات، به دلیل نقش مهمی که در عرصه سیاسی و اقتصادی کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه دارد، یک محصول استراتژیک در تمام دنیا محسوب می شود .

    در همین زمینه خدارحم امیری زاده مدیر جهادکشاورزی باغملک در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص میزان سطح کشت گندم در شهرستان اظهار کرد : ۲۲طبق طرح مصوب هر ساله ۲۳هزار هکتار طرح محوری ما بود که امسال از این سطح برداشت بیشتری داریم و به طور تقریبی شاهد افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصد برداشت خواهیم بود.

    امیری زاده در پایان افزود : زمان برداشت گندم در شهرستان باغملک از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شد و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

    وی با اشاره به اینکه ۴ مرکز خرید در شهرستان وجود دارد گفت : خرید گندم از کشاورزان تضمینی است البته قیمت‌ها متفاوت دارد اما قیمت گندم معمولی ۱۲۷۰ تومان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها