خبرهای داغ:

تولید عسل طبیعی و رفع بیکاری در سایه اقتصاد مقاومتی

با بهره گیری از تسهیلات اقتصاد مقاومتی و عملی کردن آن در زمینه تولید عسل طبیعی الحمدالله شرایط بسیار خوب و مطلوبی در زمینه اشتغال زایی و تهیه و تولید عسل طبیعی به وجود آمده است.
کد خبر: ۸۶۷۳۰۱۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارها و توصیه های بسیار مهم مقام معظم رهبری در مقابله با بیکاری و تحریم های ناجوانمردانه کشورهای استکباری جهان علیه جمهوری اسلامی ایران است.

 

در حقیقت با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و عملی کردن آن می توان کشور را در بسیاری از زمینه ها از وابستگی به کشورهای دیگر بی نیاز کند و زمینه اشتغال و کار به معنای واقعی را به وجود می آورد.

 

عبدالکریم سلیمانی یکی از جوانان این مرز و بوم است که در این نقطه از کشور با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی ضمن غلبه بر بی کاری خود موجب شده است زمینه اشتغال و در آمد زایی دیگران را در تهیه عسل طبیعی به وجود آورد.

 

این کارآفرین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از ثلاث باباجانی اظهار داشت : اینجانب متولد سال 1367 و ساکن شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی هستم و در حال حاضر یکی از متقاضیان اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش زنبور و عسل طبیعی هستم.

عبدالکریم سلیمانی گفت : تا قبل از اجرای این طرح بی کار بوده ام و اشتغال و درآمد زایی یکی از دغدغه های اصلی خود و خانواده ام بود.

 

سلیمانی در ادامه افزود : در نهایت با توجه به علاقه شخصی به پرورش زنبور عسل و گذراندن کلاس های آموزشی آن در جهاد کشاورزی شهرستان ثلاث باباجانی حرفه لازم و کافی در خصوص نگهداری ، پرورش زنبور و تهیه عسل طبیعی را فرا گرفتم.

 

وی خاطرنشان کرد : بعد از فراگیری دانش های لازم در این خصوص با تسهیلات وام اقتصاد مقاومتی 30 میلیون تومان وام در زمینه پرورش زنبوذر عسل و تهیه عسل طبیعی دریافت کردم و با آن 80 کلنی زنبور عسل خریداری نمودم.

این کارآفرین جوان در ادامه گفت : برای پرورش زنبور عسل ، کندوها را در مناطقی که شرایط لازم و کافی برای پرورش زنبور عسل داشتند قرار دادم.

 

عبدالکریم سلیمانی همچنین اظهار داشت : الحمدالله در حال حاضر 100 کندو زنبور عسل دارم و سالیانه حدود 18 میلیون تومان از این طریق درآمدزایی برای بنده به وجود آمده است و این کار برای من از لحاظ درآمد زایی مقرون به صرفه است.

 

سلیمانی در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران این امر یادآور شد از مهمترین مزیت های این شغل ، پایداری آن است و موجب شده است اشتغالی پایدار در این زمینه به وجود بیاید و بنده از این شغل و درآمد زایی آن بسیار رضایت مند هستم.



ارسال نظرات
آخرین اخبار