پیگیری و مهار بیماری تب برفکی در شهرستان بیله‌سوار توسط ادارات مربوطه اعم از مدیریت بحران استان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان و شهرستان بیله‌سوار ضروری است.
کد خبر: ۸۶۷۳۰۸۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، مسعود امامی یگانه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بیله‌سوار اظهار داشت: مهار بیماری تب برفکی در بخش‌های مختلف شهرستان بیله‌سوار مهم و ضروری است و نیاز است در این زمینه تمام ادارات مربوطه اعم از مدیریت بحران استان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان و شهرستان بیله‌سوار با جدیت این موضوع را پیگیری و مدیریت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی جزو مهم‌ترین بحث‌ها در مدیریت بحران است که پیشگیری به عنوان سرآمد بحث مدیریت بحران باید در آموزش‌های مفید به عموم کشاورزان، دامدارن و باغداران ارائه شود تا شاهد کم‌ترین تلفات و خسارت جانی و مالی باشیم.

وی تصریح کرد: مخاطرات طبیعی در همه شاخه‌ها جزو گریزناپذیر قانون طبیعت است که در صورت پیشگیری از بلایای احتمالی آن شاهد فواید آن نیز می‌شویم و این امر زمانی محقق می‌شود که مدیریت بحران به درستی در استان محقق شود و همگان از پیشگیری و پیش‌بینی بلایای طبیعی آگاه باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل خواستار عقد قرارداد و بیمه دستگاه‌های تراکتور مورد استفاده در آتش‌سوزی احتمالی مزارع شد و گفت: آموزش‌های لازم باید از طریق جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه برای رانندگان تراکتور ارائه شود.

امامی یگانه مهار بیماری تب برفکی را در بخش‌های مختلف شهرستان بیله‌سوار مهم و ضروری دانست و افزود: نیاز است در این زمینه تمام ادارات مربوطه اعم از مدیریت بحران استان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان و شهرستان بیله‌سوار با جدیت این موضوع را پیگیری و مدیریت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تأکید بر توسعه صنعت بیمه و ترویج آن بین مردم اظهار کرد: در بحث پیشگیری و جبران خسارات احتمالی به ویژه سیل و زلزله صنعت بیمه اماکن مسکونی باید فرهنگسازی شود.

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: تمام تمهیدات انجام گرفته شده در سال گذشته امسال نیز بکارگیری می‌شود و تنها تفاوت این است که اول برداشت امسال با ماه مبارک رمضان همراه خواهد بود.

میرجمال‌الدین پورپیغمبر گفت: تسهیلات برای کشاورزان خسارت دیده در آتش سوزی پرداخت شده است و در کنار آن برای حمایت از کشاورزان امسال تسهیلاتی برای کشاورزانی که اقدام به کشت کلزا می‌کنند داده خواهد شد.

ارسال نظرات