خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش بنیاد شهید و ایثارگران کشور از راه‌اندازی سامانه انتخاب رشته برای دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: بنیاد شهید به‌دنبال رساندن خود به جامعه‌ هدف و مشترک با آموزش و پرورش خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۷۳۱۶۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، محمدعلی فقیه ظهر امروز در همایش مدیران امور شاهد آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به قرار گرفتن شهریه مدارس شاهد و ایثارگر برای اولین بار در ردیف بودجه اظهار کرد: این‌بار در دوره‌ای موفق و طلایی در جهت ارتباط با نهادهای مختلف قرار داریم و آموزش و پرورش یکی از آنهاست ولی متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم مشکلات را کامل از بین ببریم.

وی با بیان اینکه این ردیف برای سال تحصیلی 96 – 95 لحاظ می‌شود، افزود: استفاده از این تسهیلات برای فرزندان شهدای حادثه منا و شهدای مدافع حرم نیز خواهد بود و آنها می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و ایثارگران با بیان اینکه از دوسال گذشته به‌منظور رشد و کمک به دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر به دنبال همکاری با آموزش و پرورش بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید برای رسیدن به نقش عمده و اساسی در سطح تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگر به‌دنبال برنامه‌ریزی، انجام اقدامات و نظارت خوب و بیشتر بوده است.

فقیه با اشاره به تعامل خوب این نهاد با مدیرکل تربیتی و مشاوره وزارت آموزش برای هدایت تحصیلی و کنکور تصریح کرد: در سال‌های گذشته تعداد مراکز مشاوره برای دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگر به تعداد مناسب نبود ولی با اقدامات انجام شده و ارتباط مناسب با وزارت آموزش و پرورش تعداد این پایگاه‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه انتخاب رشته برای دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر گفت: از سال گذشته به مانند سایر دانش‌آموزان کشور این سامانه برای دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر راه‌اندازی شد، از این‌رو افراد زیادی از این قشر به دانشگاه‌های روزانه و دولتی ورود یافتند.

فقیه با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 800 پایگاه آمادگی آزمون سراسری دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر ‌در کل کشور اضافه کرد: یک سری اقدامات پژوهشی برای این دانش‌آموزان در حال انجام است؛ از این‌رو بنیاد شهید به‌دنبال رساندن خود به جامعه‌ هدف و مشترک با آموزش و پرورش خواهد بود.

وی در پایان عنوان کرد: پرداخت هزینه‌های جانبی مانند کلاس‌های جبرانی، مشاوره‌ای، تشویق دانش‌آموزان و... از جمله فواید ماده 67 قانون مصوب برای این نهاد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها