خبرهای داغ:
اهواز ـ مدیركل آموزش پرورش خوزستان گفت: در شرایط فعلی اولویت اول برای استان، كنكور و امتحانات سوم متوسطه نیست بلكه دوره پیش دبستانی است.
کد خبر: ۸۶۷۳۲۶۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرنگار بسیج، محمد تقی زاده ظهر امروز یکشنبه در همایش كارشناسان و مدیران مدارس شاهد و ایثارگران خوزستان در سالن امام سجاد اظهار كرد: امروزه خوزستان در بسیاری از شاخص های علمی و آموزشی عقب افتاده است. رتبه علمی این استان در شرایط فعلی از ۳۱ به ۳۰ ارتقا پیدا كرده و سوال پیش می آید كه خوزستان با داشتن سابقه علمی تاریخی بسیار چرا باید دارای چنین جایگاهی باشد.

وی افزود: خوزستان در طول تاریخ معاصر همواره كانون بحران های تاریخی بوده كه جنگ جهانی اول و دوم از این دست بحران ها است. همچنین جنگ تحمیلی نیز برای خوزستان جنگ جهانی سوم به شما می رود چراكه تمامی زیرساخت ها از جمله علمی، فنی،‌ مهندسی و روانی را از بین برد.

مدیركل آموزش پرورش خوزستان تصریح كرد: جنگ ها به تندی و با سرعت بسیار همه چیز را تخریب می كنند ولی آموزش به كندی اقدام به ساختن می كند.

تقی زاده بیان كرد: بر اساس تحقیقات انجام شده ۱۹ هزار نفر از ۴۱ هزار دانش آموز در سال ۵۳ دوره پیش دبستانی را گذارنده بودند ولی در سال ۸۳ از ۱۰۳ هزار دانش آموز پایه اول تنها یك هزار و ۵۰۰ دانش آموز این دوره را گذارندند.

وی اضافه كرد:‌ در شرایط فعلی اولویت اول برای استان كنكور و امتحانات سوم متوسطه نیست بلكه دوره پیش دبستانی است چون اگر مشكلات این دوره حل شود دیگر در سایر دوره ها و مقاطع مشكلی نخواهیم داشت.

مدیركل آموزش پرورش خوزستان گفت: امروزه میدان بازی،‌ ورزش و بهداشت كه معیارهای جهانی هستند برای استان در اولویت قرار دارد. هرچند فعلا عقب هستیم ولی كار را شروع كرده و پیشرفت های خوبی هم به دست آوردیم.

تقی زاده یادآور شد:‌ در ارتباط با كنكور هم فعالیت های بسیاری را با هدف افزایش اعتماد به نفس و غرور منطقه ای و استانی انجام دادیم. قطعا كرسی های دانشگاه بیشتری باید توسط دانش آموزان خوزستانی كسب شود.

وی ادامه داد:‌ چرا شهر گتوند در شاخص كنكور و امتحانات نهایی رتبه اول استان را دارد ولی در یك منطقه ای با فاصله ۵۰ كیلومتری از آن شهری آخر جدول خوزستان است. تفاوت های فرهنگی باعث چنین اختلاف رتبه ای نشده بلكه هدف گذاری، برنامه ریزی، اطلاع رسانی و درگیری ذهنی مسئولان و خانواده ها به مسئله آموزش در شهر موفق مورد توجه قرار گرفته است.

مدیركل آموزش پرورش خوزستان اظهار كرد: برای ارتقای رتبه كنكور خوزستان به ۲۱ ، بیشتر از اختصاص اعتبارات، برنامه ریزی و هدف گذاری انجام دادیم. هدف گذاری در ارتقای رتبه خیلی مؤثر بود و نقش پررنگی ایفا كرد.

تقی زاده تأكید كرد: چالش بزرگ ما نداشتن یك برنامه ریزی و مشخص نبودن اهداف بود كه به آن توجه و با برنامه های منسجم موفقیت ها و پیشرفت های خوبی نیز حاصل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها