پژوهشگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» تشریح کرد

ماجرای اخراج یک تولیدکننده داخلی از جلسه سخنرانی زنگنه!

وحید بیگدلی گفت: وزیر نفت باید در بین تولیدکنندگان داخلی حضور یابد تا مشکلات آنها را بشنود و برای رفع آنها تلاش کند.
کد خبر: ۸۶۷۳۳۵۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

وحید بیگدلی  اقتصاددان و پژوهشگر مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به همزمانی حضور نیافتن شرکت های بزرگ نفتی  در بیست و یکمین نمایشگاه نفتی و آقای زنگنه در افتتاحیه انتظار بر این بود تا در دوران پسابرجام وزیر نفت، دیپلماسی نفتی فعال را  اتخاذ کند اظهار داشت: احتمال می‎رود عدم حضور وزیر نفت به دلیل اعتراض یک تولید کننده داخلی در حوزه نفتی در حین سخنرانی آقای زنگنه و معاون اول رییس جمهور صورت گرفته باشد.

وی با بیان اینکه اعتراض تولیدکننده داخلی منجر به اخراجش از نشست گردید افزود: واکنش تولید کننده داخلی بر حضور چینی ها در حوزه نفت و انرژی بود که جایگزین شرکت های داخلی و متخصصان داخلی  شده اند و فضای لازم برای تولیدکنندگان داخلی را از بین برده اند و اعتراض او با اخراج از نشست منجر گردید.

بیگدلی خاطر نشان کرد: ممکن است  وزیر نفت در برابر عکس العمل احتمالی یا برنامه های مشابه در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی حضور نیافته است  تا شاید اقتدار شکسته نشود.

وی گفت:  هر چند به صلاح تولید نفتی کشور مان بوده است تا وزیر نفت در بین تولیدکنندگان داخلی حضور داشته باشد مشکلات و حتی انتقادات شان را بشنود ولی شاید کسی که در مسند قدرت است علاقه ای به انتقاد نداشته باشد .

این پژوهشگر حوزه اقتصادی در خاتمه افزود: نشست و تجربه عملی  در طی چند روز نمایشگاه نفت سبب شد تا وزیر و مسوولین نفتی بدانند بخشی از بدنه تولید کنندگان داخلی  نارضایتی نسبت به شرایط موجود دارند در حالی که اگر  در این نشست حضور یابند تولیدکنندگان  اعتراضات را رسما اعلام کنند لذا  تجربه ای شد تا به این جمع بندی برسند که شرایط فعلی مساعد برای حضور در بین جمع تولید کنندگان نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار