رئیس کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران:
تشکل‌های کارگری باید از ورود به عرصه‌های سیاسی در کشور خودداری کنند، چون ورود به عرصه سیاست یک سم و آفت بزرگی برای تشکل‌ها است.
کد خبر: ۸۶۷۳۴۲۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در کارگاه آموزشی بهبود عملکرد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سراسر کشور در زنجان گفت: تشکل‌های کارگری باید از ورود به عرصه‌های سیاسی در کشور خودداری کنند، چون ورود به عرصه سیاست یک سم و آفت بزرگی برای تشکل‌ها است.

غلامرضا عباسی افزود: در کشورهای توسعه یافته تصمیم‌سازی‌های تشکل‌های کارگری تاثیر دارد که در ایران نیز باید به این مهم توجه شود.

وی با بیان اینکه امروز 12 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این نکته که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید از لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده و توانمند شوند جزء اولویت‌هاست.

رئیس کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران تصریح کرد: با اصلاح فصل ششم قانون کار در کشور، عدالت ایجاد شده است که حضور تشکل‌های کارگری در این بند قانونی الزامی می‌باشد.

عباسی ادامه داد: یکی از نیازهای جامعه امروزی در حال حاضر ارتقای سطح آموزشی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات کارگران در جامعه مربوط به تامین اجتماعی است، ابراز کرد: در حال حاضر اجازه طرح دعوا و یا اعتراض از سوی نمایندگان کارگری در کشور داده نمی‌شود.

رئیس کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با تاکید بر اینکه تشکل‌های کارگری یک صنف محسوب می‌شوند نه یک تشکل سیاسی، ابراز کرد: جامعه کارگری در ایران بر روی احیای دوباره شورای عالی تامین اجتماعی در کشور تاکید بسیاری دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: این موضوع تعجب برانگیز است که در یک شب صندوق تامین اجتماعی به سازمان ارتقا پیدا می‌کند، اما به درخواست جامعه میلیونی کارگری توجه نمی‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اجرای سند کار شایسته در کشور، بیان کرد: این سند در سال 89 به امضا رسیده است که تا به امروز به آن توجه نشده است.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران تصریح کرد: تشکل‌های کارگری باید از ورود به عرصه‌های سیاسی در کشور به جد خودداری کنند، چون ورود به عرصه سیاست یک سم و آفت بزرگی برای تشکل‌ها است

ارسال نظرات