خبرهای داغ:
نهاد بسیج مستضعفین یکی از نهادهای مردمی و ایجادکننده بستر و فرهنگ اقتصادمقاومتی است؛ نهادی که از جنس مردم و بازوی نظام اسلامی در شرایط سخت و بحران است.
کد خبر: ۸۶۷۳۵۰۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، پس از انقلاباسلامی۱۳۵۷، به فرمان امام خمینی(ره) نهادهای مردمی و ارزشی پا به عرصه وجود گذاشتند که مولود انقلاب بودند.

انقلابی که ساختارهای رژیم طاغوتی پهلوی را نابود کرد و رهبری انقلاباسلامی دستور تشکیل نهادهایی چون بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران انقلاباسلامی و جهادسازندگی را دادند. دستوری که به دنبال یک نظاماجتماعی بر پایه استقلال، عدالت، رفع تبعیض و اصلاحفرهنگی بود و فرمان تشکیل بسیج در ایران از سوی رهبرکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برای توسعه داخلی و قدرتملیکشور صادر شد.

این نهاد مردمی به طور بالقوه و بالفعل در ابتدای انقلاب و دورانجنگ تحمیلی توانست خود را نشان دهد و وحدت ملی و دفاع همهجانبه در برابر دشمنان انقلاب را به منصهظهور برساند.

یکپارچهسازی مردم در مقابله با فتنهها و دسیسههای دشمنانانقلاب در داخلکشور و اعزام نیروهای جوان و با انگیزه به خطوط جبههها و کمک‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی به سپاه پاسداران انقلاباسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران از اقداماتبرجسته بسیج در دوران جنگ تحمیلی بود که این روند با تدابیر خلف صالح امام خمینی(ره)

یعنی مقاممعظمرهبری ادامه پیدا کرد و بسیج در کنار سپاهپاسداران انقلاب اسلامی به امنیت داخلی و خارجی کشور کمک نمود.

از سوی دیگر بسیج به لحاظ ترکیب خاص خود و داشتن ارتباطعمیق با مردم در سطوح و اقشار مختلف بهترین ظرفیتهای فرهنگی را داراست و می‌تواند ظرفیتهای بالای فرهنگی و دفاعی را به وجود آورد.

نظاماسلامی ایران درطول تاریخ خود بحرانها و مشکالت عدیدهای را پشت سرگذاشته است و این مشکلات در نوع خود به علت ماهیت وجودی انقلاب است و رمز ماندگاری انقلاب نیز در مردمی‌بودن امنیت کشور است.

ادبیات اقتصادمقاومتی در طول چند سال گذشته بارها توسط مقاممعظم رهبری به کار گرفته شده است؛ ادبیاتی که بی‌ارتباط با شعارهای چند سال اخیر معظمله نبوده است و در سخنرانی‌های مختلف ایشان آن را تأکید کردهاند.

نکته مهم اینکه جنس بسیج با الگوی اقتصادمقاومتی و فرهنگ سازی آن کاملا مطابقت دارد، زیرا درتمامی مؤلفههای اقتصادمقاومتی باید یک نوع فرهنگسازی و بسترسازی درجامعه و حکومت صورت گیرد، بنابراین باید نهادهایی اینفرهنگ سازی را در جامعه انجام دهند نهادهایی مانند بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به نوع مأموریت و جنس کارشان می‌توانند این امر خطیر را در کشور انجام دهند.

خلاصه آنکه تأکید رهبرمعظم انقلاب بر مردمی‌کردن اقتصاد، ایجاد فرهنگ اقتصادمقاومتی است که نهاد بسیج مستضعفین یکی از نهادهای مردمی و ایجادکننده بستر و فرهنگ اقتصادمقاومتی است؛ نهادی که از جنس مردم و بازوی نظام اسلامی در شرایط سخت و بحران است.

بی‌شک دشمنان نظام به دنبال راهی برای تضعیف امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران هستند و در این میان نهاد مردمی بسیج می‌تواند یک همبستگی ملی و اتحاد را بین آحاد مختلف مردم به وجود آورده و از وقوع هر نوع تهدید بحران جلوگیری کند.

ادبیات اقتصادمقاومتی که رهبرمعظم انقلاب از سال ۱۳۸۹ آن را به کار بردند ادبیاتی است که فرهنگ آن باید درجامعه فراگیر و مردمی شود و استفاده و امکانات بسیج مردمی می‌تواند گرهگشای کار اجرای این ادبیات امنیت‏ ساز باشد و به عنوان یک بازوی پرتوان مردمی، مشکلات اقتصادی و فرهنگ اقتصاداسلامی را برطرف کند.

3001/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها