مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: مسئولی که اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد همان بهتر که حق مسئولیت از او سلب شود.
کد خبر: ۸۶۷۳۵۱۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، علی ابراهیمی در تجمع دانشجویان دانشگاههای خرم آباد که در راستای حمایت از تولید داخل در مقابل اداره کل صنعت، معدن و تجارت لرستان برگزار شد، با بیان اینکه مسئولی که اعتقادی به تحقق اقتصاد مقاومتی ندارد همان بهتر که حق مسئولیت از او سلب شود و تنها یک شهروند عادی جمهوری اسلامی باشد؛ چرا که اعتقاد در رفتار و کردار افرار بروز پیدا می کند افزود: تحقق اقتصاد دانش بنیان، مردمی کردن اقتصاد و اتکاء بر توان داخل از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای تحق اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: کسی منکر وجود نیروی انسانی متخصص، منابع غنی و زمین های رها شده در کشورمان نیست و با این حال معتقدیم مسئولانی می توانند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از این ظرفیت ها استفاده کنند که معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب باشند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با توجه به اشرافی که بر واقعیت ها و ظزفیت های کشور دارند بر ضرورت اتکاء به توان داخلی تاکید می کنند، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مقاومتی دارای شاخصه هایی مانند مردمی کرن اقتصاد، استفاده از نیروهای جوان، استفاده از منابع معدنی، توانمند کردن بخش خصوصی، مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر است که باید رعایت شوند.

ابراهیمی گفت: اگر مسئولین هیچ کاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از دست آنها برنمی آید حداقل اسراف و تبذیر نکنند به عنوان نمونه سوار خودروهای آخرین مدل نشوند و در خانه های آنچنانی ساکن نشوند در هر هر حال توجه به این مسائل اولین قدم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید براینکه ما می توانیم با استفاده از توان داخلی بسیاری از نیازهای کشور را برطرف کنیم اما سوال ما این است که چرا باید کالایی که مشابه داخلی دارند از خارج از وارد کنیم، تصریح کرد: قطعا اگر مسئولین نظام آرمان های انقلاب اسلامی را به یاد بیاورند و به آنها عمل کنند مردم نیز با آنها همراهی خواهند کرد؛ اما اگر با فراموشی این آرمان ها به مصرف گرایی رو آورند مردم نیز به سمت مصرف گرایی سوق پیدا می کنند و اگر هم نتوانند نسبت به نظام بدبین می شوند و آن را به فساد اقتصادی و اصراف گرایی متهم می کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی ازاول انقلاب تاکنون نشان داده است که هیچ قصدی برای ایجاد مزاحمت برای نظام و مسئولان نداشته است اضافه کرد: این جنبش همواره در بحران های پیش روی انقلاب نقش موثری در خنثی کردن آنها داشته است.

وی بیان کردک به عنوان قطراتی از دریای جنبش دانشجویی وظیفه خود می دانیم که آرمان هایی را که اما خمینی (ره) از آنها دم می زد را به یاد خود و مسئولین بیاوریم.


ارسال نظرات