برگزاری نخستین جلسه ستاد ارتحال و 15خرداد در زنجان

نخستین جلسه ستاد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و ایام سوگواری 15 خرداد، جهت برگزاری مراسم روزهای 14 و 15 خردادماه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۳۷۱۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نخستین جلسه ستاد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و ایام سوگواری 15 خرداد با حضور استاندار زنجان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به منظور پیش بینی تمهیدات لازم جهت برگزاری مراسم روزهای 14 و 15 خردادماه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه زنجاندر جلسه ستاد ارتحال و 15خرداد، خدمت در نظام جمهوری اسلامی را افتخار مسئولین نظام دانست و گفت: حاکمیت دین و مردم سالاری دینی در ایران از تاثیرات پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و خون هزاران شهید در کشور می باشد.

آیت اله خاتمی به برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام در 14خردادماه سالجاری اشاره نمود و افزود: مراسم ارتحال باید با شکوهتر و با مشارکت روشن و چشمگیر مردم برگزار شود و دستگاههای اجرایی نیز در این راستا باید مردم را همراهی نمایند.

همچنین استاندار زنجان در این جلسه به تغییرات اِعمال شده در مسئولیت برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) اشاره نمود و گفت: مسئولیت کمیته پشتیبانی از مراسم ارتحال امسال به ستاد مدیریت بحران محول شده و اعضای این ستاد درپشتیبانی ازمراسمات پیش بینی شده،محور کار خواهند بود

مهندس انصاری به سایر کمیته های ذیل ستاد ارتحال اشاره نمود و افزود: کمیته اعزام با مسئولیت سپاه انصار المهدی(عج) زنجان مسئولیت ثبت نام و اعزام زائرین مرقد مطهر امام خمینی(ره) را برعهده خواهند داشت، کمیته مراسم زیر نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری مراسم رحلت حضرت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد را بر عهده می گیرند و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی نیز با حضور سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاههای متولی، کار اطلاع رسانی را دنبال خواهند کرد.

استاندار زنجان در ادامه بر تشکیل کمیته های شهرستانی با مسئولیت فرمانداران با دو هدف برگزاری مراسم و همکاری با سپاه در اعزام زائرین تاکید نمود.

انصاری بر جلب مشارکت های مردمی اشاره داشت و گفت: این مراسم باید به گونه ای مردمی تر و با مشارکت همه اقشار و همراهی دستگاههای اجرایی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: می توانیم با ایجاد تغییراتی در اقدامات حاشیه ای، تلاش نماییم تا مراسم اصلی با شکوه و حضور بیشتری انجام پذیرد.

در ادامه این مراسم حسینی جانشین فرماندهی سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گزارشی از اقدامات سپاه در سال گذشته جهت اعزام زائرین به مرقد امام خمینی(ره) ارائه نمود و گفت: درسال گذشته 6 هزار و 32 نفر از مردم استان در قالب کاروانهای زیارتی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام شدند و درسالجاری نیز جهت اعزام 6 هزار نفر از مردم استان تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار