مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج کرمانشاه خبر داد
پيش‌بيني شده است تعداد بازديدكنندگان راهيان نور از مناطق عملياتي کرمانشاه در سال 95 به یک ميليون برسد. رقمي كه مي‌تواند به عنوان يك ظرفيت عظیم فرهنگي براي آشنايي هرچه بيشتر با فرهنگ دفاع مقدس استفاده شود.
کد خبر: ۸۶۷۳۷۱۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کوله بار از کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال بیش از یک میلیون نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه بازدید کنند.

سرهنگ یوسفی راد گفت: ما هر سال با جمعیت بیشتری در اردوهای راهیان نور روبرو هستیم و افراد زیادی هستند كه بارها و بارها در این اردوها شرکت می کنند كه استقبال خوب و وقت گذاشتن برای این موضوع نشان می دهد نتیجه این اردوها برای كشور و زائرین به خصوص جوانان خیلی خوب و مثبت بوده است.

وی با بيان اينكه همه امکانات رفاهی و زیرساختی به منظور پذیرایی از زائران یادمان‌های عملیاتی هشت سال دفاع مقدس آماده شده است، افزود: در سال گذشته آمار زائران راهیان نور بازدید کننده از مناطق عملیاتی استان 850 هزار نفر بوده است.

سرهنگ یوسفی راد همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته 112 هزار نفر از کاروان راهیان نور در استان کرمانشاه اسکان داده شدند، پیش بینی کرد امسال این تعداد افزایش یابد.

وی فضاسازی فرهنگی را از جمله برنامه‌های در حال اجرا دانست  و گفت : فضاسازی  متناسب در زیارتگاه‌ها و یادمان‌های عملیاتی و اردوگاههای اسکان صورت می گیرد.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه با بيان اينكه برخي يادمان‌هاي هشت سال دفاع مقدس شاهد استقبال زائران است، گفت: در اين ميان یادمان مرصاد پربازدیدترین و فعال‌ترین یادمان استان کرمانشاه است.

این مسئول  در ادامه گفت: هم اكنون 7  یادمان در استان کرمانشاه به صورت  فعال میزبان کاروان‌های راهیان نور هستند.

وی با اشاره به یادمان‌های مرصاد، بازی‌دراز، شهید شیرودی، پاوه، مطلع الفجر،پادگان ابوذر شهید بهشتی در استان کرمانشاه  گفت : این مکانها در زمینه فضاسازی از آمادگی بالایی برخوردار هستند و نسبت به سال‌های گذشته از نظر کیفی توسعه پیدا کرده‌‌اند.
 
سرهنگ یوسفی راد از جمله برنامه‌های یادمان‌ها را سخنرانی و روایت‌گری عنوان کرد و افزود: در تمامی یادمانها برنامه روایتگری نمایشگاه عکس ، سخنرانی و ایستگاه صلواتی  برپا است.
سرهنگ یوسقی راد ادامه داد: اعزام سراسري اردوهای راهیان نور عمومی ویژه همه اقشار جامعه همزمان با صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز در 10 اردیبهشت آغاز شد.

ارسال نظرات