رئيس كل دادگستري استان گیلان:
رئيس كل دادگستري استان گیلان گفت: گيلان حائز امنيت مطلوبي است و جرائم خشن مانند قتل عمد، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ... به ندرت مشاهده مي شود.
کد خبر: ۸۶۷۳۸۱۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، احمد سياوش پور در جلسه شوراي مديريت پيشگيري از وقوع جرم استان با تبریک فرا رسيدن ميلاد امام حسين عليه السلام و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: گيلان حائز امنيت مطلوبي است و جرائم خشن مانند قتل عمد، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ...  به ندرت مشاهده مي شود.

وی گردش پرونده هاي قضايي در كشور را 15 ميليون پرونده اعلام نمود و گفت: اين حجم بالاي ورودي پرونده به دستگاه قضايي در شان مردم ايران نمي باشد و بايد راهكاري در جهت كاهش آن انديشيده شود.

اين مقام ارشد قضايي با اشاره به نقش شهرداري ها در دنيا تصريح كرد: شهرداري در تمام كشورها  بخش مهمي از مسائل فرهنگي و اجتماعي و رفتاري جامعه را بر عهده دارد.

سياوش پور با اظهار تاسف از اينكه گاهي دستگاه ها و نهادهاي دولتي به جاي هم پوشاني و همكاري در تعارض با هم هستند افزود: بايد با اجتناب از حركت يك بعدي، در فكر ارائه راه حل هاي مناسبي براي معضلات اجتماعي باشيم.

وی با بيان اينكه امروزه فرهنگ وارداتي جوانان ما را مورد تهاجم قرارداده است خاطر نشان كرد: بايد با استفاده از متخصصين زبده در جهت ايمن سازي جامعه گام برداريم.

رئيس كل دادگستري استان گیلان افزايش طلاق را از دغدغه هاي مسئولين عنوان كرد و گفت: هزينه هايي كه اين آسيب هاي اجتماعي به جامعه وارد مي كنند قابل وصف نیست.

دكتر آقايي معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان گيلان نیز در این جلسه گزارشي  آماري از فراواني جرائم در استان ارائه نمود.

وي همچنين  از تخريب 802 هكتار اراضي و برگشت آن به منابع طبيعي خبر داد و افزود: ثبت اسناد و املاك نيز 750 هكتار را كه متخلفين اقدام به تصرف غيرقانوني كرده بودند ابطال سند كرد.

آقايي با اعلام اينكه معاونت پيشگيري از جرم استان گيلان رتبه دوم معاونت هاي پيشگيري استان را  كسب نموده است از زحمات دست اندركاران اين معاونت و همكاري مديران دستگاهاي متولي در استان قدرداني نمود.

ارسال نظرات