نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: بزرگ‌ترین جفا به اقتصاد مقاومتی خلاصه ‌کردن آن در حرف است
کد خبر: ۸۶۷۳۸۵۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در سپاه امام سجاد(ع) اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به این دلیل به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری فرمودند که در سال‌های گذشته صرفا به مباحث تئوری و حرف در زمینه اقتصاد مقاومتی بسنده شد و کار شاخصی در این زمینه که بتواند باری از دوش کشور بردارد و منویات ایشان را محقق کند، صورت نگرفت.

وی افزود:‌ پسوند اقدام و عمل در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای یافتن راه‌های مناسب و اصولی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید در این زمینه کاری اساسی صورت گیرد و فرمایش ایشان بر زمین نماند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: مفهوم هیهات‌مناالذله در بحث اقتصادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا باید بدانیم که بالارفتن میزان واردات در کشور ذلت است و نباید زیر بار آن برویم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بیان کرد: در کشور ما همه چیز مهیای تولید و کار است اما متاسفانه همت کافی در این زمینه وجود ندارد و در بسیاری از زمینه‌ها واردات بر تولید داخلی پیشی گرفته است و بازده اقتصاد داخلی کافی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: واردات مواد غذایی مانند تخم‌مرغ از کشور چین ذلت برای ملت ایران بشمار می‌رود و باید کاری کنیم که اقتصاد کشور در برابر این‌گونه واردات مصونیت پیدا کند و تولید داخلی جای واردات را بگیرد.

امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد:‌ در کشوری که این همه معادن و منابع و سواحل دارد، واردات و بیکاری معنایی ندارد و باید اقتصاد ملی را در برابر آفت‌های اقتصادی واکسینه کنیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی گفت: ترویج روحیه قناعت در جامعه سبب رشد و پیشرفت آن شده و زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: تولید وظیفه قشر خاصی از جامعه نیست و همه کسانی‌که دلشان برای آینده کشور می‌سوزد باید به تولید کمک کنند.

ارسال نظرات