به همت انجمن علمی هنر اسلامی و صنایع دستی گروه هنر و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی، نمایشگاه آثار هنری دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در نگارخانه خطایی شیخ صفی الدین اردبیلی گشایش یافت.
کد خبر: ۸۶۷۳۸۹۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در آئین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه هنر دارای عنصر آفرینش است و خلقت انسان را به سمت مسیر خداگونه بودن می‌برد، گفت: آفرینش ویژگی ذات خداوندی است و انسان در عرصه هنر می‌تواند آفریننده باشد.

وی با بیان اینکه هنر روح را تلطیف، جامعه را معتدل و جوانان را به سوی تفریحات سالم سوق می‌دهد، افزود: جامعه‌ای که به هنر اهمیت دهد، در آینده محیطی شاداب، پرشور و عاری از خشونت را می‌تواند تجربه کند.

صادقی تصریح کرد: هنر با روح انسان سر و کار دارد و پرداختن دانشجویان به عرصه‌های فرهنگی و هنری دستاوردهای ارزشمندی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تلاش برای تقویت دانشجویان، رشته‌ها و فعالیت‌های هنری در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: تصمیم داریم آثار هنری دانشجویان را خریداری کرده و در مراسمات دانشگاه به عنوان هدیه استفاده کنیم.

وی همچنین از ایجاد نمایشگاه فروش آثار دانشجویان هنر با استفاده از برند دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر عباس فنی‌اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هر چه به زبان هنری بیان نشود، ماندگاری ندارد»، گفت: هنر در جامعه دینی و اسلامی حائز اهمیت ویژه است.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشجویان را به سمت هنر سوق دهیم، افزود: با سوق دادن دانشجویان و جوانان به سمت هنر، استعدادهای درونی آنان شکوفا شده و موجبات موفقیت آنان را فراهم می‌آورد.

فنی‌اصل با بیان اینکه دانشگاه با همه امکانات خود آماده حمایت از دانشجویان هنرمند است، تصریح کرد: فعال‌شدن انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه در همین راستا بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: دانشجویان هنر به عنوان مهمترین سرمایه‌های فرهنگی کشور باید صاحب تحلیل درباره آئین، سنن و فرهنگ کشور باشند و در راستای به روز کردن آنها گام بردارند.

دکتر حبیب ابراهیم‌پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این نمایشگاه در تداوم نمایشگاه‌های نقاشی این دانشکده می‌باشد، گفت: امید می‌رود با اختصاص نگارخانه‌ای در سطح شهر برای دانشگاه محقق اردبیلی شاهد نمایشگاه دائمی محصولات هنری دانشجویان باشیم.

وی برگزاری نمایشگاه‌های هنری را ایجاد پلی ارتباطی بین دانشگاه و جامعه دانست و افزود:انگیزه‌بخشی به دانشجویان برای توسعه دانش و مهارت حرفه‌ای آنها و معرفی قابلیت‌های حرفه‌ای دانشجویان برای ارتباط با علاقمندان این حوزه در خارج از دانشگاه و همچنین ایجاد ارتباط با جامعه و معرفی ظرفیت‌های دانشگاه برای تعامل با جامعه و انجام مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاهی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌باشد.

ابراهیم‌پور خریداری آثار هنری دانشجویان و نصب و نمایش آن در مکان‌های مناسب در دانشکده و تشویق معنوی دانشجویان انجمن‌های علمی هنر برای فعالیت بیشتر در حوزه عمومی‌سازی آثار هنری در دانشکده را از جمله مهمترین برنامه‌های این دانشکده عنوان کرد.

گفتنی است در این نمایشگاه 50 اثر هنری تذهیب، نگارگری، گل مرغ، معرق چوب و قلم‌زنی از ساعت 10 صبح الی 19 عصر مورخ 19 لغایت 22 اردیبهشت ماه سالجاری در نگارخانه خطایی اردبیل پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظرات