شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده سوریه، توانمندی نظامی‌اش در سوریه را حفظ کرده است.
کد خبر: ۸۶۷۳۹۰۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد سه‌شنبه گزارش داده روسیه کماکان توانمندی‌ای نظامی‌اش در سوریه را حفظ کرده است. 

خبرنگار «سی‌ان‌ان» در گزارشی می‌نویسد هفته گذشته ارتش روسیه از بیش از صد خبرنگار بین‌المللی، از جمله پرسنل این شبکه برای بازدید از شهر باستانی «تدمر» دعوت کرده است. 

این سفر، با آنکه جهت نمایش نقش روسیه در آزادسازی تدمر از عناصر داعش تدارک شده بود، حاوی نکاتی نیز درباره میزان توانمندی‌های ارتش روسیه و تجهیزات آنها در کشور سوریه بوده است. 

خبرنگار سی‌ان‌ان نوشته منتقل کردن این تعداد آدم از پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه تا بخش‌های میانی یک کشور جنگ‌زده - یعنی مکانی که تا همین اواخر منطقه جنگی بوده - خود یک عملیات امنیتی و لوجستیکی بزرگ محسوب می‌شود. 

این هیئت، به نوشته خبرنگار سی‌ان‌ان، شامل 5 اتوبوس پر از خبرنگار، دست‌کم 8 خودرو زرهی با مسلسل‌های سنگین و دو بالگرد که دائماً بالای سر اعضا حرکت می‌کرده‌اند، می‌شد.

در خلال این سفر که بالغ بر 6 ساعت به طول انجامیده، بالگردها چندین بار عوض شده‌اند. ضمن آنکه، پوشش هوایی خودروها توسط بالکردهای مختلف اعم از «میل 28»، «کاموف 52» و بالگردهای پیشرفته «میل 35» تأمین شده است. 

خبرنگار سی‌ان‌ان مدعی است اعضای هیئت مورد نظر در مسیر حرکت از نزدیکی چندین پایگاه نظامی روسیه عبور کرده‌اند. وی همچنین ادعا کرده روسیه علاوه بر سلاح‌ها و زیرساخت‌های مدرن، چندین هزار هم نیروی زمینی در سوریه دارد.

وی در پایان نوشته است: «در حالی که اندازه دقیق حضور نظامی روسیه در سوریه هنوز معلوم نیست، چیزهایی که ما دیدم حاکی از این است که این حضور بسیار بزرگتر و پیشرفته‌تر از آنی است که خیلی‌ها فکر می‌کنند.»

ارسال نظرات