به مناسبت پانزدهمين سالروز تشكيل بسيج سازندگي؛

رييس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان با آيت الله شاهچراغي ديدار كرد

رييس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان با آيت الله شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان به مناسبت گراميداشت پانزدهمين سال تشكيل سازمان بسيج سازندگي ديدار و گفت و گو كرد.
کد خبر: ۸۶۷۳۹۷۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، رييس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان با آيت الله سيدمحمد شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان به مناسبت گراميداشت پانزدهمين سال تشكيل سازمان بسيج سازندگي در دفتر امام جمعه سمنان ديدار و گفت و گو كرد.

در اين ديدار رييس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان به ارائه گزارشي از عملكرد اين سازمان پرداخت و اظهار داشت: با اشاره به مأموریت‌های سه‌گانه این سازمان گفت: محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح هجرت از مأموریت‌های اصلی سازمان بسیج سازندگی است.

جبار دوست‌محمدیان میزان هزینه‌کرد در بخش اقتصاد مقاومتی در سال 93 را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ در سال 94 به 27 میلیارد تومان ویژه استان سمنان افزایش یافت که تنها 17 میلیارد تومان آن به دلیل کمبود اعتبارات جذب شد.

وي خاطرنشان كرد: سال گذشته 48 پروژه محرومیت زدایی شامل 10پروژه عمرانی و مابقی در قالب طرح هجرت 3 اجرا شد؛ همچنین توانستیم در 34 روستایی که فاقد آب بودند، منبع آب ایجاد کرده و لوله کشی کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان تصریح کرد: در قالب طرح هجرت سه 79 هزار و 440 نفر روز كار با اعزام 23 هزار و 530 نفر انجام شده است كه از اين تعداد 1273نفر از مدارس،1017 نفر از بسیج مهندسین صنعت و معماری،1331 طلبه،1042دانشجو و 800نفر از پزشکان عمومی و متخصص در این طرح شرکت داشته اند.

دوستمحمديان بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت های برجسته سازمان مهندسین با همکاری جهادکشاورزی استان، اعزام مهندسین به زمین های کشاورزی جهت نظارت بر برداشت گندم و جلوگیری از هدر رفتن آن بوده است؛ که منجر به صرفه جویی 1 الی 4 درصدی در این بخش شد.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان افزود: امسال یک بیمارستان صحرایی و دو بیمارستان تک تخصصی در مناطق محروم و همچنین افزایش 35 درصدی اردوهای جهادی را خواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار