خبرهای داغ:
حجت الاسلام عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: سراسر زندگی امام حسین (ع) درسی ارزنده برای بشریت است.
کد خبر: ۸۶۷۴۱۵۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در آستانه سالروز ولادت امام حسین (ع) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: ولادت نورانی امام حسین (ع) از بهترین زنان عالم و برترین مردان جهان هستی و وراثت از این دو بزرگوار سببی است که ایشان واسطه فیض بر زمین باشند و وجود ایشان مایه برکت برای همگان باشد.

وی ادامه داد: ایشان خوبی های عدیده ای را از جانب پدر و مادر خود به ارث بردند و در عین حال صاحب علم لدنی از جانب پروردگار عالمیان بودند که سبب می شد در طول زندگی مبارکشان علاوه بر پر برکت بودن برای مردم زمان پاسخ گوی سوالات دینی و کمبود های فرهنگی مردم باشند.

عباسی یادآور شد: تقوا پیشگی و توجه به فقرا دو موضوع بسیار مهم پر رنگ در زندگی امام حسین (ع) می باشد؛ روش و منش اباعبدالله در ابعاد مختلف حاوی درس های متعدد برای اهل بشریت است.

وی افزود: عبودیت و تسلیم در برابر خداوند متعال تا جایی که همه دارایی و خانواده خود را در راه دین خدا و خواسته مطلق معبود فدا کردن کاری است که تنها از جانب شخصیتی چون امام حسین (ع) بر می آید.

عباسی توضیح داد: سید الشهدا خالصانه در برابر خواسته معبد تسلیم بود و در ورز عاشورا نهایت مفهوم بندگی، ایثار و شجاعت را مرض ظهور گذاشت.

وی اضافه کرد: صبر از ویژگی های مهم ایشان است ، امام حسین در برابر زخم زبان ها، بی مهری ها و حتی تیغ تیز شمشیر های مردم  برای رضا خداوند صبر پیشه کردند، شهادت اهل بیت خود را دیدند و خود نیز به میدان وارد شدند.

عباسی مطرح کرد: در تک تک رفتار های امام حسین(ع) در طول زندگی با برکتان درس های بزرگی برای بشریت نهفته است که هر کدامشان می تواند چراغ پر نوری باشد برای پیدا کردن و تشخیص مسیر حق از باطل که امیواریم همه ما شیعیان ادامه دهنده راه آن امام همام باشیم.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها