در مراسم رونمایی از "بابای آسمونی"
مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله گفت: انتظار شهدا از دانش‌آموزان این است که در عرصه جهاد علمی حاضر باشند و برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشور تلاش کنند.
کد خبر: ۸۶۷۴۱۸۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مصطفی مشایخی در مراسم رونمایی از "کتاب بابای آسمونی" که با همکاری مرکز حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح‌الله و انتشارات سفیران طلائیه اراک در مدرسه شهید بهرامی این شهرستان با حضور خانواده شهدا، مسئولین نظامی و جمعی از مدیران استانی رونمایی شد با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: امروز نياز به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بيش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و بایستی فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید تبیین شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظيفه همگانی است، هر کس به اندازه خود در نهادینه شدن این فرهنگ سهم دارد که باید وظيفه خود را به خوبی انجام دهد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: مهمترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست، ایثار و شهادت در زمره عالی‌ترین مفاهيم الهی است.

مشایخی با اشاره به سه ویژگی برتر شهدا نسبت به سایر انسان‌ها گفت: هجرت، جهاد و شهادت سه وجه تمایز و برتری شهدا نسبت به سایر انسان‌هاست، شهادت مرگی است که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن "فی سبیل الله" انتخاب می‌كند.

وی با تاکید بر سخنان مقام‌معظم رهبری نسبت به بحث جهاد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "کشور ما کانون جهاد است، جهاد هم فقط به معنای حضور در میدان جنگ نیست؛ زیرا هر گونه تلاش در مقابله با دشمن، می‌تواند جهاد تلقّی شود" و به درستی آن را تبیین کردند جهاد در تمامی عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی شهدا از ما می‌خواهند تا حافظ ارزش‌های اسلام باشیم.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: آنچه شهدا از ما انتظار دارند حرکت در راهی است که آنان انتخاب کردند و آن حفظ ارزش‌های اسلامی است، وظیفه‌ای که بر دوش دانش‌آموزان این مرز و بوم است اینکه در عرصه جهاد علمی حاضر باشند و برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشور تلاش کنند.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کشور را از خطرات احتمالی و توطئه‌چینی دشمنان مصون می‌کند و ترویج این فرهنگ وظیفه همگان به‌ویژه مسئولان است، شهدا با تاسی از ولی‌فقیه زمان خود و برای دفاع از مرز و بوم کشور به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و با شهادت خود جاودانه شدند و امروز برماست که این میراث جاودانه را ارج نهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات