خبرهای داغ:
با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،

کنگره شهدای مدافع حرم و یادواره شهدای دانشجوی شهرضا برگزار شد

با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،کنگره شهدای مدافع حرم و یادواره شهدای دانشجوی شهرستان شهرضا در دانشگاه آزاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۴۲۷۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کنگره شهدای مدافع حرم و یادواره شهدای دانشجوی شهرضا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، سعید جلیلی ظهر امروز در کنگره شهدای مدافع حرم و یادواره شهدای دانشجوی شهرستان شهرضا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با بیان اینکه نکات زیادی از زندگی امام حسین(ع) برای ما پوشیده مانده است، اظهار داشت: در زندگی ایشان نقاط نورانی زیادی وجود دارد که از جمله می‌توان به عاشورا و دعای عرفه اشاره کرد که برای ما آشنا است، اما خطبه منا یکی دیگر از این نقاط است که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه اگر آنهایی که آن روز این خطبه را شنیدند، به آن عمل می کردند شاید کار به قیام عاشورا نمی رسید، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که جوانان ایرانی با افتخار با شعار «کلنا عباسک یا زینب(س)» خود را حامی حرم اهل بیت(ع) می دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما باید وقتی خود را مدافع حرم اهل بیت می دانیم، توجه کنیم که دقیقاٌ از چه چیزی حمایت می کنیم و هدف ما از حضور در صحنه دفاع از ارزش‌های اسلامی چه چیزی است.

وی با بیان این که اگر امروز ادعای یاری دهندگی دین را داریم باید به این ادعا عمل کنیم، خاطرنشان کرد: حضرت عباس (ع) به عنوان بزرگترین یاری دهنده امام حسین (ع) یک سری ویژگی‌هایی دارد که دشمن از آن ویژگی‌ها در ما می‌ترسد.

جلیلی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک رسالت بزرگ تاریخی است که بر عهده همه افراد قرار دارد و اگر به موقع به آن توجه نشود، مصائب بزرگی دامنگیر جامعه خواهد شد.

وی اظهار داشت: هر گاه در طول تاریخ اسلام افراد با توجه به روحیه مقاومت اسلامی در برابر استکبار ایستادگی کرده‌اند و خواسته‌اند مانع تضییع حقوق خود شوند موفق بوده‌اند و دقیقا در همین زمان‍‌ها دشمنان احساس خطر کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: وجود چند سانتیفیوژ دلیل ترس این 6 قدرت جهانی و مذاکرات آنها نیست، چرا که آنها خود به بمب هسته‌ای رسیدند، بلکه تفکر مقاومت ملت ایران و علاوه بر مقاومت پیشرفت ایران آنها را به هراس واداشته است.

وی با بیان اینکه تجربه به آنها ثابت کرده هرگاه ملت ایران خلاف خواسته آنها را خواستند، پیروز شدند، تصریح کرد: آنها شاه را خواستند و ملت نخواستند، شاه رفت، آن ها با صدام مقابل ایران ایستادند، مردم ما با مقاومت او را شکست داند و آنها خواستند ایران را متوقف کنند اما امروز به اذعان خود آنها ایران امن‌ترین کشور منطقه است.

جلیلی افزود: آنها با تمام قدرت و توان و حتی فدا کردن حیثیت خود در ادعای مبارزه با تروریست خواستار رفتن اسد شدند اما شش سال مقاومت جوانان ما آنها را به زانو درآورد و همه گفتند چون ایران نمی خواهد پس ما نمی توانیم اسد را از قدرت کنار بکشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آمریکا مدعی دموکراسی در جهان است، اما آنها دموکراسی را بر اساس استکبار خود بنا کرده‌اند، و این در حالی است که روحیه انقلابی ما با سازش با مستکبر مخالف است.

وی با بیان اینکه گزینه نظامی اولین گزینه آنها در برابر انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی به آنها نشان داد که این گزینه بر روی این تفکر و ملت اثرگذار نبوده و نخواهد بود.

جلیلی گفت: تنها این اسلام ناب است که می‌تواند در منطقه جنگ زده ما این امنیت و پیشرفت را به وجود آورد و ترس دشمنان از ولی فقیه نیز از همین اسلام است.

وی با بیان اینکه این اسلام ناب درحال گسترش در منطقه است، تصریح کرد: حزب الله لبان این تفکر را جذب کرد و توانست مقابل اسرائیلی که در منطقه شکستی نداشت مقاومت کند و حتی مقابل آن به پیروزی برسد.

ارسال نظرات