خودروسازان نمی‌توانند خوشحالی خود را پنهان کنند؛عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با «بسیج»:

امیدواریم قیمت همه خودورها آزاد شود!

محمد رضا نجفی منش گفت: آزاد سازی قیمت خودروهای تندر و دنا توسط شورای رقابت را به فال نیک می‎گیرم چراکه بازار مشخص کننده قیمت است.
کد خبر: ۸۶۷۴۴۱۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

آزادسازی قیمت دنا و تندر خودروسازان را بیش از پیش خوشحال کرده و آنها نمی‌توانند خوشحالی خود را پنهان کنند. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند آزادسازی قیمت خودروها راه را برای سوءاستفاده بیشتر خودروسازان هموار می‌کند و در بازاری که انحصاری است قیمتگذاری فسادزاست. با این وجود شورای رقابت در پی فشار خودروسازان نرخ دو محصول را آزاد کرد تا خودروسازان به آزادسازی سایر محصولات امیدوار شوند!

محمد رضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: به نظر من تصمیم درستی است تا  قیمت خودرو در بازار تعیین و مشخص شود و بالطبع بازار نقش تعیین کننده مطلوبی خواهد داشت؛با آزاد سازی قیمت خودرو ،مانع بزرگ صنعت خودرو سازی رفع می‎شود.

وی در ادامه بیان داشت: آزاد سازی قیمت خودروهای دنا و تندر، اقدام بسیار مثبت و موثر از سوی شورای عالی رقابت محسوب می‎شود وشاید بتوان گفت  نوعی لبیک به پیام رهبری معظم در راستای اقتصاد مقاومتی است!

وی افزود: در هیچ جای دنیا هیچ دولتی در قیمتگذاری خودرو دخالت  نکرده است لذا هیچ دولتی  از  قیمتگذاری دولتی کشورمان  خودرو تاسی و تبعیت نمی‎کند.

نجفی منش خاطر نشان کرد:  قیمتگذاری خودرو به سبک دولتی خلاف منطق، مصالح عمومی جامعه و  تولید است  این در حالی است که دولت قیمتی را تعیین می‎کند و  منجر به کاهش قیمت کارخانه می ‎شود و خودروسازان مجبور به فروشی می ‎شوند که ضرر و زیان داشته است و از سویی دیگر مصرف کننده  خودرو را با قیمت را بالا خریداری می‎کند چون از دلال خریده  استو فقط دلالی و دلالان منفعت می‎برند این مخالف بینش اقتصاد مقاومتی است.

وی اذعان داشت: آزاد سازی قیمت خودروهای تندر و دنا توسط شورای رقابت را به فال نیک می‎گیرم بازار مشخص کننده قیمت است اگر بی منطق گران شود  برای بازار  صرفه نداشته باشد ارجاع می دهد و اگر ارزان شود اقبال بیشتر مصرف کننده را در پی دارد بهرحال از این تصمیم منطقی خوشحال  بوده و امیدوارم چنین منطقی  برای بقیه خودروها ایجاد شود!

ارسال نظرات