آرمان قنبرزاده مسئول روابط عمومی ورزش وجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روابط عمومی‌های این استان علاوه بر وظایفی که دارند، وظیفه تهیه دسته گل مراسمات را برعهده دارند که این جزء وظایف روابط عمومی نیست.
کد خبر: ۸۶۷۴۴۴۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵

به گزارش بسیج /اردیبهشت تا دوم خرداد به نام هفته روابط عمومی نام‌گذاری شده، که در همین راستا ظهر امروز نشست شورای روابط عمومی با حضور اکثریت روابط عمومی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان برگزار شد.

در این نشست که با حضور حمیدرضا شمس مسئول امور استان‌های روابط عمومی وزارت کشور، محنایی معاون امور اقتصادی و محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد برخی از مسئولان روابط عمومی‌های استان به بیان دیدگاه‌ها، کمبودها و مشکلات خود پرداختند.

در این نشست رضا رفیعی مسئول روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خواستار توجه بیشتر به شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در این استان شد و گفت: انتصاب مدیران روابط عمومی با هماهنگی روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گیرد.

وی با اشاره به عدم توجه به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های استانی افزود: در دستگاه‌های استان به نقش و جایگاه مهم روابط عمومی‌ها توجه نمی‌شود و کسی که هیچ شغلی ندارد پست روابط عمومی به او پیشنهاد می‌شود.

رفیعی خواستار توجه بیشتر به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها شد و افزود: روابط عمومی‌ها نیازمند آموزش بیشتر برای پیشرفت و موفقیت در حیطه کاری خود هستند.

تعطیلی 80 درصد سایت‌های ادارات استان

در ادامه داریوش بهنیازاده سپرست خبرگزاری فارس در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وظایف روابط عمومی‌ها این استان به ارسال پیامک تبریک و تسلیت خلاصه شده افزود: باید اذعان کرد که 80 درصد از سایت‌های ادارات و دستگاه‌های این استان تعطیل هستند.

وی بیان کرد: این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از شاخص‌ها در کشور رتبه 30 را دارد اما در بحث رسانه و فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی از استان‌های درجه اول کشور است.

بهنیازاده با انتقاد از درج پیامک‌های تبریک و تسلیت توسط روابط عمومی‌ها گفت: درج این نوع پیامک‌ها هیچ ارتباطی به روابط عمومی‌ها ندارد و آنها نباید وظیفه اصلی خود را فراموش کنند.

همچنین سرپرست خبرگزاری ایلنا در ادامه این نشست با بیان اینکه فضای مجازی قدرت تصمیم را از تصمیم گیرندگان گرفته، گفت: اغلب سایت‌های اداری در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است و این به ضرر دولت تدبیر و امید است.

* برخی روابط عمومی‌ها فاقد تخصص لازم هستند

ضرغام علی‌بازی با اشاره به اینکه 80 درصد سایت ادارات استان تعطیل است، افزود: خدمات دولت یازدهم باید به گونه‌ای به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: برخی از روابط عمومی‌های استان فاقد تخصص و اطلاعات لازم در این خصوص هستند و هیچ علاقه‌ای هم به یادگیری آموزش‌های روابط عمومی ندارند.

سرپرست خبرگزاری ایلنا با اشاره به اصل سرعت، صحت و دقت برای انعکاس اخبار بیان کرد: جلساتی که در ادارات برگزار می‌شود بعد از گذشت یک هفته اخبار آن توسط روابط عمومی منتشر می‌شود و همین امر موجب گلایه اصحاب رسانه است.

* خبر و خبرنویسی از وظایف روابط عمومی‌ها نیست

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با اشاره به تغییر علم روابط عمومی‌ در سال‌های  اخیر گفت: کار روابط عمومی‌ها تنها خبرنویسی و خبرنگاری نبوده و تولید اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌ها وظیفه روابط عمومی نیست.

مالک مجیدی تصریح کرد: ارتباط با مردم، ایجاد زیرساخت‌ها در دستگاه‌ها از وظایف روابط عمومی‌ها است و در شاخص‌های 12گانه روابط عمومی کار خبر یکی از وظایف آنها است.

وی اضافه کرد: چالش جدی بین روابط عمومی سنتی و روابط عمومی الکترونیکی ایجاد شده است، ضمن اینکه باید قدردان زحمات شبانه‌روزی روابط عمومی‌های استان باشیم.

* مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های استانی

آرمان قنبرزاده مسئول روابط عمومی ورزش وجوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی ها گفت: مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی‌ها مشکلاتی را بین روابط عمومی و مدیران کل دستگاه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌های این استان علاوه بر وظایفی که  دارند، وظیفه تهیه دسته گل مراسمات را برعهده دارند که این جزء وظایف روابط عمومی نیست.

قنبرزاده بیان کرد: در حال حاضر سایت ورزش و جوانان استان جزء معدود سایت‌هایی است که مرتباً به روزرسانی می‌شود.

مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هر برنامه‌ای که ضعف باشد روابط عمومی به عنوان مقصر اصلی معرفی می‌شود، بیان کرد: عدم حضور روابط عمومی‌ها در جلسات به عنوان مشاور مدیران کل و عدم وجود نیروی تخصصی در روابط عمومی‌ها جزء معضلات است که امیدواریم اصلاح شود.

* تغییر و تحولات جهانی موجب برجسته شدن جایگاه روابط عمومی‌ها شده است

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست حضور داشت، با اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: تغییر و تحولات جهانی جایگاه روابط عمومی‌ها را برجسته کرده است.

مجید محنایی بیان کرد: انتخاب روابط عمومی مناسب از دغدغه‌های مسئولان ارشد استان است و بعد از بازنشستگی مدیرکل قدیم روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تلاش خادمی استاندار انتخاب فردی بود که بتواند خدمات دولت را به خوبی معرفی کند و با مردم و رسانه‌ها نیز تعامل خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه افراد کارشناس در روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود، افزود: علی‌رغم همه مشکلاتی که این گروه با آن مواجه هستند هیچگاه از جایگاه روابط عمومی‌ها کاسته نشده است.

این مسئول با اشاره به تعطیلی اغلب سایت‌های استان گفت: روابط عمومی‌ها باید سایت‌های خود را فعال کنند و خوراک رسانه‌ها را آماده کنند.

* کار روابط عمومی‌ها مهم و ارزشمند است

در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابزار و قدرت کنونی را متعلق به رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: مطالبی که در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد معرف هویت جامعه ایرانی است که به راحتی به بیرون از جامعه اسلامی انتقال داده می‌شود پس باید اخبار صحیح و مطالب مناسب انتشار داده شود.

فتاح محمدی عنوان کرد: کار روابط عمومی‌ و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به مردم مهم و ارزشمند است که باید این اطلاع‌رسانی به شکل مناسبی به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به نقش آموزش در پیشرفت روابط عمومی‌ها گفت: برگزاری مناسب‌های آموزشی در بهبود کار روابط عمومی‌ها موثر است.

* محتوای برخی سایت‌های کهگیلویه و بویراحمد متعلق به خیلی وقت پیش است

حمیدرضا شمس مسئول امور استان‌های روابط عمومی وزارت کشور تصریح کرد: روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم، مسئولان و رسانه‌ها هستند و نقش مهمی در تنویر افکار عمومی بر عهده دارند.

وی با اشاره به مخدوش شدن جایگاه روابط عمومی‌ها درسال‌های اخیر افزود: مشکلات روابط عمومی‌ها مانع ادامه تلاش و فعالیت آنها نشده است.

وی با اشاره به تعطیلی برخی سایت‌های استان گفت: سایت‌های روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد  را رصد می‌کنم که برخی سایت‌ها هنوز شعار سال قبل را دارند و محتوای برخی دیگر مربوط به سال‌ یا سال‌های قبل است.

در پایان این نشست از روابط عمومی‌های برتر تجلیل شد که روابط آموزش و پرورش، علوم پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهادکشاورزی و راه و شهرسازی به ترتیب به عناون برترین روابط عمومی‌های استان شناخته شدند.

همچنین از تلاش‌های روابط عمومی صدا و سیما و بانک قوامین تقدیر شد.

ارسال نظرات