معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: قطعه زمینی در حاشیه بلوار خیابان پاسداران یاسوج نزدیک دیوار دانشگاه با کاربری آموزش عالی وجود داشت که طی سال های گذشته چندین اداره در استان متقاضی بودند تا قسمتی از این زمین برای ساختمان اداری در اختیار آنها قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۶۷۴۴۸۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

پژمان نیک اقبالی  با اشاره به اینکه، از آنجائی که هرگونه تغییر کاربری برای احداث ساختمان و ساختمان اداری در کمیسیون ماده 5 باید مصوب گردد، افزود: دانشگاه یاسوج با ساخت و ساز های اداری در این فضا به دلیل محدودیتی که برای دانشگاه ایحاد می شد و آن را به حالت بن بست قرار می داد، کاملا مخالفت می کرد.

نیک اقبالی تصریح کرد: به همین خاطر برای استفاده بهینه از این فضا، مدیریت ارشد استان تصمیم گرفت با یک حرکت خوب این زمین به یک فضا و کاربری عمومی تبدیل شود، بطوریکه زمینه استفاده لازم  را برای مردم بوجود آورد.

وی ادامه داد: به همین خاطر این قطعه زمین  را در اختیار شهرداری یاسوج قرار داد تا برای فضای سبز و درختکاری مورد بهره برداری عمومی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: از جهتی چون کلنیک های درمانی  در دست اجرا در کنار این خیابان افتتاح خواهد شد و پیش بینی  فضای عمومی برای مردم در این مکان دیده نشده بود، لذا اقدام به احداث چنین فضائی ضروری بود.

نیک اقبالی ابراز داشت: برخی از ادارات در این خیابان دارای زمین که سند به نام آنها منتقل شده بود، مانند سازمان نظام مهندسی وجود داشت که با توافق صورت گرفته این سازمان و راه و شهرسازی استان مقرر شد، زمین مناسب برای آن تامین شود.

وی ادامه داد: اما برخی مدیران بدون آشنائی از مقررات در روزهای گذشته اظهار نظرهائی غیرکارشناسانه کرده اند که نشان  ازعدم آگاهی آنها به قانون و مقررات جاری مربوط به کاربری ها و کمیسون ماده 5 می باشد.

معاون عمرانی گفت: یک زمین یا ملک در صورتی قابلیت واگذاری به اداره ای را دارد که ضمن موافقت مسئولین استان،  حتما در کمیسیون ماده 5، تغییر کاربری به اداری انجام و سند به اداره مربوطه انتقال داده و آنگاه ادعای مالکیت کنند.

مهندس نیک اقبالی ادامه داد: بنابرین، اظهار نظر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص اینکه، استاندار زمین مربوط به آن اداره را به شهرداری واگذار نموده از اساس دارای جایگاه قانونی نمی باشد.

وی تاکید کرد: این مدیر محترم باید بداند که شرط واگذاری زمین برای احداث ساختمان اداری علاوه بر موافقت اولیه استان، حتما می بایست در کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری و اداری آن انجام و حتما مجوز سند مالکیت به نام کاربر و اداری فوق صادر شود.

نیک اقبالی افزود: در صورتی این فضا به هیچ وجه در کمیسیون ماده 5، مجوز تبدیل به اداری را دریافت نکرده و هیچ سندی از سوی راه و شهرسازی به ثبت اسناد انتقال داده نشده، بنابراین پیشنهاد می گردد، مدیران در خصوص چنین اظهار نظر هائی با اشراف بر قانون، تمام جهات صحبت های خود را از همه ی جهات مد نظر قرار داده و از اظهار نظرهای خلاف قانون و مقررات پرهیز کنند.

ارسال نظرات