دبیر همایش بین‌المللی عبدالرحمان جامی:

گسترش "فرهنگ" باعث اتحاد، همدلی و امنیت پایدار ملی، منطقه و جهان می‌شود

دبیر همایش بین‌المللی عبدالرحمان جامی (تربت جام) گفت: برگزاری همایش ها از جمله بزرگداشت عبدالرحمان جامی و گسترش مسائل فرهنگی؛ باعث اتحاد، همدلی، وفاق و امنیت پایدار ملی، منطقه و جهان می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۴۵۷۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر علیرضا قیامتی در اولین نشست خبری در سالن کنفرانس شورای اسلامی تربت جام با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی خاتم الشعرای فارسی (تربت جام) افزود: امروز بیش از هر چیز نیاز است مسائل فرهنگی گسترش و مفاخر ملی بیشتر شناخته شوند.

وی امنیت و آرامش را در گرو توجه به مؤلفه های "فرهنگ" دانست و تصریح کرد: گسترش مسائل و بررسی ریشه‌های فرهنگی  شهرستان تربت جام از جمله بزرگداشت عبدالرحمان جامی، موجب تحکیم بیشتر وحدت، وفاق و امنیت پایدار ملی، منطقه و جهان می‌شود.

قیامتی با اشاره به غنای فرهنگی و تاریخی تربت جام  بیان کرد: برای معرفی مفاخر و دانشمندان این منطقه باید از همه توانمندی‌ها و قابلیت‌های شهرستان، استان و کشور استفاده شود.

وی یاد آور شد: متأسفانه در بخش معرفی بزرگان این منطقه "فرهنگ خیز" کم‌ کاری شده و در صدد رفع این نقیصه با بزرگداشت مفاخر ملی تا هزاره شیخ احمد جامی(ژنده پیل) هستیم.

دکتر علیرضا قیامتی توسعه و اعتلای فرهنگی با نگاه به پیشینه مفاخر شهر تربت جام و نشر مسائل  فرهنگی را از اهداف اصلی برگزاری همایش برشمرد و اعلام کرد: همایش بین‌المللی عبدالرحمان جامی در تاریخ 27 و 28 مرداد ماه در سالن اجتماعات شهید ساربانی دانشگاه آزاد تربت جام برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که آخرین فرصت برای ارسال مقالات 20 تیرماه 1395 است، عنوان کرد: تا کنون تعداد 64 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شده است که از این تعداد 31 مقاله از 14 کشور جهان و 33 مقاله داخلی است، که مجموعه آثار را در کتابی چاپ و در روز همایش ارائه می گردد.

دبیرهمایش بین‌المللی عبدالرحمان جامی اضافه کرد: در این برنامه فرهنگی فرا ملی و بین‌المللی؛ کمیسیون ملی یونسکو، موسسه مطالعات آسیای میانه( ایکاس)، موسسه فرهنگی اکو، مرکز پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه، دانشگاه فردوسی مشهد ، مرکز ارتباطات اسلامی و مرکز دایره‌المعارف اسلامی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی نهادهایی هستند که با دبیرخانه بین‌المللی عبدالرحمان جامی همکاری و همفکری دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها