امام‌ جمعه قوچان، مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۸۶۷۴۵۹۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در همایش «گفتمان‌سازی مباحث بیمه و تأمین اجتماعی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی» در سالن اجتماعات کتابخانه امام رضا (ع) آستان قدس رضوی  شهرستان قوچان اظهار کرد: اقتصاد در جهان به صورت یک علم پیچیده با گرایش‌های مختلف درآمده است به گونه‌ای که کشورهای پیشرفته نیز در عرصه عمل با چالش‌های جدی در حوزه اقتصاد روبرو هستند.

وی، ساماندهی اوضاع اقتصادی را نیازمند ارتباط معقول، علمی و منطقی میان مؤلفه‌هایی دانست تا اقتصاد مسیر طبیعی خود را طی کند و تصریح کرد: منابع طبیعی، سرمایه کار، نتیجه تولید، صادرات و واردات به همراه تجارت جهانی، کارهای عمرانی و تأمین امور معیشتی مردم برای ساماندهی وضعیت اقتصادی به عنوان مؤلفه‌های مهم شناخته می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی قوچان، اقتصاد را مبتنی بر اقتصاد اسلامی و توحیدی برشمرد و افزود: تحریم‌ها و دشمنی‌های استکبار به همراه مصادره پول‌های کشور به خاطر تفکر، عقیده و باورهای ماست که هیچ‌گاه از عقیده خود دست بر نمی‌داریم.

طباطبایی با تأکید بر اینکه بر اساس خط‌مشی اعتقادی در امور اقتصادی باید در اصول، فرهنگ‌سازی و مقاوم‌سازی پافشاری داشته باشیم، بیان کرد: ما به دنبال ارتباط منطقی، عقلانی به همراه حفظ اصول اعتقادی با دیگر کشورها هستیم اما هیچ عقلی نمی‌پسندد که به طمع نشان دادن درب باغ سبز کشورهای اروپایی و آمریکایی بنشینیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک سیستم و روش تعریف‌شده اقتصادی است، گفت: آمریکا در زمان شاه سیطره کاملی بر ملت ایران داشت و آن زمان بدترین شرایط اقتصادی در کشور حاکم بود در صورتی که امروز در سخت‌ترین شرایط تحریمی از نظر پزشکی، نظامی، دانشگاهی و... پیشرفت کرده‌ایم.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی همراه با علم و دانائی را در این زمینه مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: تأکید بر سرمایه‌‌گذاری بخش خصوصی، اشتغال، توجه ویژه به خودکفائی، پرهیز از اسراف و زیاده‌روی و مبارزه جدی و شدید بدون اغماض با مفاسد اقتصادی در این زمینه بسیار مؤثر است.

طباطبایی یادآور شد: متأسفانه مالیات معنا و مفهوم انضباطی و عدالتی ندارد و باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته و هیچ نهادی نباید از پرداخت این فریضه واجب معاف یا استثنا شود.

وی با بیان اینکه نباید هنگام تولد یک نوزاد دغدغه تربیت، رشد، درمان، تحصیل، شغل و آینده او در میان خانواده‌ها وجود داشته باشد بر آینده‌نگری و برنامه‌ریزی تأکید کرد و گفت: اگر در بیمه طوری برنامه‌ریزی شود که آمار حقوق‌بگیر، کارگر، بیکار و... به درستی مشخص شود شاید دیگر دغدغه‌ای به وجود نیاید.

رئیس شورای فرهنگی عمومی قوچان با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای با عهدشکنی، دروغ‌گویی و بهانه‌گیری‌های طرف مقابل نتیجه‌اش مشخص است، عنوان کرد: بیان اینکه اگر تحریم‌ها برداشته شود ایران گلستان خواهد شد نادرست بوده و سعادت مردم به این موضوع گره نخورده است.

طباطبایی تأکید کرد: بجای برانگیختن حس طمع‌ در مردم باید روی فرهنگ اقتصاد مقاومتی و شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها کار شود زیرا تنها راه عزت این موضوع است.

تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه فناوری‌های نوین قوچان

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان با اشاره به اینکه گفتگوی اقتصاد مقاومتی باید در میان همه مردم جامعه همگانی و فراگیر شود، گفت: تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی در محیط‌های علمی یک از سیاست‌های ابلاغی در زمینه اقتصاد مقاومتی بوده که مورد توجه این دانشگاه است.

علی‌اصغر بهشتی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در ادامه سیاست‌های خصمانه دشمنان با ملت ایران مطرح شده است، بیان کرد: گروهی ویژه در دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان مأمور اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی شده‌اند تا راهکارهای مؤثری را ارائه بدهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها