خبرهای داغ:
همایش تجلیل از تلاشگران حوزه تعلیم و تربیت با نیم قرن تجربه، با حضور آیت اله محمدی تاکندی، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین و کارشناسان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۴۶۲۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جمع مؤسسین مراکز آموزشی غیردولتی گفت: مشارکت مردم در بحث آموزش و پرورش را باید داشته باشیم، باید مدارس دولتی تقویت بشود، در حال حاضر 10 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

وی افزود: یکی از راه های تقویت مدارس دولتی تقویت مدارس غیردولتی است، تا زمانی که مدارس دولتی احساس نکنند کسانی هستند  که دارای برنامه و فعالیت های خوب هستند به رقابت نخواهند پرداخت، بنده معتقدم که در استان قزوین در حوزه مدارس غیردولتی دوستانمان گلایه های دارند که درست است و مشکلات آنها را باور دارم، ما فضاهای خیلی خوبی داشتیم که در سال های گذشته تغییر کاربری داده اند که ظلم بزرگی به آموزش وپرورش استان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین: سهم آموزش و پرورش کشور از تولید ناخالص ملی 1 درصد است در مقابل کشورهای دیگر که 9 درصد است، متأسفانه سهم بودجه آموزش و پرورش در کشور بسیار پایین است، مشارکت مردم در آموزش و پرورش یک اصل است و تلاش خواهیم کرد کمک و مساعدت استان را از مدارس غیردولتی دریغ نکنیم.

قاسمی تصریح کرد: مدارس غیردولتی نباید فقط نگاه آموزشی داشته باشند، بلکه باید بر نگاه پرورشی نیز در این مدارس تأکید گردد، آنهایی که به تاریخ و فرهنگ کشورشان خدمت کردند کشوری توسعه یافته ایی داشته اند.

آیت اله محمدی تاکندی نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، اظهار داشت: از آقای قاسمی عزیز تشکر می کنم از این که برنامه های خوبی را برای فرهنگیان عزیز برگزار می کنند.

ایشان افزود: رحمت خدا بر همه معلمان عزیز باشد که زحمات زیادی را متقبل می شوند و برای تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش می کنند.

آیت‌الله محمدی تاکندی اضافه کرد: توصیه می کنم به داشن آموزان از اخلاق نیکو بگویید و آنها را با خلق و خوی اسلامی آشنا سازید، معلم باید همواره با نشاط و شاداب باشد تا در تربیت و آموزش فرزندان اثرگذار باشد.

در پایان مراسم از 7 نفر تلاشگران حوزه تعلیم و تربیت که دارای نیم قرن تجربه آموزشی بودند با اهداء لوح تجلیل گردید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها