رئيس كل دادگستري گیلان گردش پرونده هاي قضايي در كشور را 15 ميليون پرونده اعلام کرد و گفت: اين حجم بالاي ورودي پرونده به دستگاه قضايي در شان مردم ايران نمي باشد و بايد راهكاري در جهت كاهش آن انديشيده شود.
کد خبر: ۸۶۷۴۶۸۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، احمد سياوش پور در نشست كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاری ضمن گراميداشت اعياد شعبانيه، توفيق پيروي از سيره ائمه اطهار (ع) آمادگي براي ورود به ماه مبارك رمضان را از خداي متعال مسئلت نمود.

وی گردش پرونده هاي قضايي در كشور را 15 ميليون پرونده اعلام نمود و گفت: اين حجم بالاي ورودي پرونده به دستگاه قضايي در شان مردم ايران نمي باشد و بايد راهكاري در جهت كاهش آن انديشيده شود.

رئيس كل دادگستري گیلان تشكيل كميته حمايت از سرمايه كذاري را داراي دستاوردهاي مفيدي عنوان كرد و افزود: حل بسياري از مشكلات طرح شده در اين كميته بوسيله ارائه طريق در مسائل حقوقي صورت گرفته است.

سیاوش پور با بيان اينكه دستگاه قضايي پرونده هاي مربوط به سرمايه گذاران را با دقت بيشتري مورد رسيدگي قرار مي دهد خاطرنشان كرد: در فرايند اجراي احكام نيز مسئولان قضايي از توقف بخشي از دستگاه هايي كه كار توليد را متوقف مي نمايند اجتناب خواهند كرد.

وی با اشاره به اينكه كشور ما از لحاظ اقتصادي آسيب پذير است گفت: منبع اصلي درآمد ما نفت است، از این رو به فرموده مقام معظم رهبري بايد روي پاي خود بايستيم و با خودباوري و تلاش، بر توليد داخلي اتكا نماييم و با همدلي و انسجام  كشور را براي نسل هاي آينده حفظ نماييم.

رئيس شوراي قضايي استان با تاكيد بر گسترش فرهنگ " كار" در جامعه افزود: بخش عمده اي از اقتصاد كشورها بر دوش كارگران است؛ در حاليكه در كشور ما كار فراوان است ولي كارگر فني و ماهر كمتر يافت مي شود.

سیاوش پور قوه قضائيه را هم دوش و همراه با قوه مجريه در توسعه استان دانست و ابراز كرد: در مقوله سرمايه گذاري قانون بايد محور امور باشد و تكليف نهايي را روشن سازد.

اين مقام ارشد قضايي با بيان اينكه بايد دستگاه هاي اجرايي همدلي بيشتري را باهم داشته باشند  تصريح كرد: دستگاه قضايي به عنوان يك كارشناس آمادگي دارد تا با مديران اجرايي استان همراهي لازم را داشته باشد.

در ادامه اين جلسه  فلاح ميري معاون قضايي رييس كل دادگستري گيلان و دبير كميته حمايت قضايي از سرمايه گزاري گزارشي از عملكرد كميته فوق در سال گذشته و اقدامات صورت گرفته از سوي دستگاه هاي مسئول ارائه کرد.

ارسال نظرات