عضو کارگروه اجتماعی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه:

هماهنگی بین بخشی در مدیریت بحران تربت حیدریه ضعیف است/ توسعه آموزش‌های امدادی و داوطلبانه، اولویت مهم هلال احمر

عضو کارگروه اجتماعی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گفت: مراحل اداری و هماهنگی بین بخشی مشکلاتی را در زمان بحران و حادثه بوجود آورده، لذا این ضعف هماهنگی بین بخشی باید در شورای مدیریت بحران تربت حیدریه برطرف شود.
کد خبر: ۸۶۷۴۷۶۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رضا مومن زاده معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه، شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در مدیریت بحران تربت حیدریه، عدم هماهنگی بین بخشی ادارات و سازمانهای امدادرسان است و گاهی این روند اداری آنقدر طول می کشد که مدیریت بحران را دچار چالش جدی می کند.

وی عدم شناسائی نقاط آسیب پذیر منطقه را مشکل اساسی دیگری در حوزه امداد و نجات عنوان کرد و افزود: هنوز هیچ کار علمی و کارشناسانه ای در این خصوص صورت نگرفته و مدیریت بحران تربت حیدریه باید با کمترین منابع انسانی و حتی مالی، نقاط آسیب پذیر شهر را شناسائی تا در زمان بحران، فعالیت امداد و نجات با سرعت عمل بیشتری صورت پذیرد.

مومن زاده با بیان اینکه در حوادث مختلف برداشت های گوناگونی از عملیات امداد و نجات صورت می گیرد، اظهارکرد: آمار دقیقی از نقاط حادثه خیز و یا آسیب پذیر شهرستان در دسترس نیست و با توجه به نبود اعتبار لازم و ضرورت این مهم، هنوز کار علمی و عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه تاکید کرد: اگر قرار باشد در هنگام حوادث جان نیازمندان را نجات دهیم و از طرف دیگر توانائی بودجه و اعتبار محدود باشد، یک تناقض جدی بوجود می آورد که این تناقض خود را در زمان حادثه نشان خواهد داد.

وی یکی از اولویت های مهم هلال احمر را توسعه آموزش های امدادی و داوطلبانه عنوان کرد و افزود: متاسفانه مقوله آموزش در بین مردم مغفول مانده و فرهنگ سازی خوبی در این خصوص انجام نگرفته، لذا یکی از اولویت های امسال هلال احمر به مانند گذشته، توسعه آموزش های امدادی و داوطلبانه در بین اقشار مختلف جامعه است.

مومن زاده اعضای فعال هلال احمر تربت حیدریه را یکهزار و ۱۶۴ نفر عنوان و بیان داشت: همزمان با سراسر کشور، این اعضا هر چهار سال یکبار شورای اجرائی جمعیت هلال احمر تربت حیدریه را مشخص و در نهایت ۲ نفر از منتخبین به مجمع استان راه پیدا می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه خاطر نشان کرد: انتخابات شورای اجرائی هلال احمر تربت حیدریه صبح روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و در حال حاضر ۲۲ نفر برای انتخابات کاندید شدند که از این تعداد ۴۰ درصد آنها پزشک و مابقی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند.

وی اعضای ثبت شده در مرکز امور جوانان را ۷۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این افراد در کانون های دانش آموزی، دانشجوئی ، طلاب، جوانان روستائی و غنچه های هلال با ظرفیت ۸۰ کانون، فعالیتهای آموزشی و امدادی را به انجام می رسانند.

مومن زاده اظهار داشت: پارسال یکهزار و ۷۴۲ عضو سازمان امداد و نجات در چهار پایگاه امدادی منطقه ۲۲۰ ماموریت امدادی را در حوزه های امداد جاده ای، کوهستان، طوفان و سیلاب به انجام رساندند.

معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه اذعان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار نفر بصورت رسمی در ۲۰ دوره ۳۵ ساعته آموزشهای اولیه امداد و نجات را سپری و برای آنها گواهینامه صادر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار