خبرهای داغ:
معاون طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: به صادر کنندگان سیب زمینی به اضای هر کیلیو 150 تومان یارانه توسط دولت پرداخت شد اما بخشی از مطالبات صادر کنندگان سیب زمینی باقی مانده است.
کد خبر: ۸۶۷۴۷۷۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان،  کاویانی پیش از ظهر امروز در کارگروه اقتصاد استان گلستان با بیان اینکه باید شرح وظایف کارگروه‎ها مورد  بررسی قرار بگیرد، گفت: تنوع  برنامه‎ها برای مدیران در استان فوق العاده زیاد است و این امر موجب شده که تطبیقی در اجرای برنامه و جلسات صورت نگیرد.

وی تصریح کرد:مدیران در کارگروه‎های متعددی  در حوزه اقتصاد قرار دارند و می بایست یک کارگروه در محور قرار بگیرد و نتایج یافته‎ها و جلسات ما باید به صورت مکتوب جمع آوری شود تا بتواند راهکارهای مناسب در خصوص مسائل اقتصاد استان را بدست بیاوریم.

وی با بیان اینکه باید مدیران نیز نسبت به کارگروه محوری اقتصادی در استان توجه بیشتری داشته باشند، گفت: کارگروه ها در استان تصمیم‎گیر و تصمیم ساز هستند و باید از ظرفیت این کارگروه‎ها به درستی استفاده شود.

معاون طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه سطح زیر کشت کلزا در استان گلستان نزدیک به 10 هزار هکتار است، گفت: در کل کشور 80 هزار هکتار کشت کلزا داشتیم و امید است امسال با برنامه ریزی به 250 هزار هکتار برسد.

کاویانی بیان داشت: کلزا به عنوان یکی از مسائل اساسی و مهم است و برای خرید این محصول اداره کل غلات به عنوان مشاوره خرید مطرح شد و در 15 مرکز اقدام به خرید در استان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برداشت کلزا در استان به دلیل بارندگی تاخیر افتاده است، گفت: جو همزمان با کلزا در استان برداشت خواهد شد و در سال جاری 88 هزار هکتار سطح زیر کشت جو است که 215 هزار تن پیش بینی تولیدی جو در استان مصاحبه شده است.

معاون طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه شهرستان گمیشان بیشترین میزان تولید جو را در استان خواهد داشت، گفت: قیمت توافقی در استان براید خرید جو در استان 700 تومان در نظر گرفته شده است اما قیمت خرید در استان 10 هزار و 20 ریال پیش‎بینی می‎شود.

کاویانی  با بیان اینکه مابه تفاوت قیمت خرید تضمینی و قیمت بورس توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان پرداخت می‎شود، گفت: در خصوص گندم هیچ مشکلی در استان نداشتیم.

معاون طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه 385 هزار هکتار کشت شده که پیش بینی ما براداشت یک میلیون 300 هزار تن در استان است، افزود: مشاور خرید گندم در استان گلستان اداره کل غله و بازرگانی است که  قیمت خرید تضمینی گندم یک هزار و 270 تومان در نظر گرفته شده است.

 کاویانی ابراز داشت: در سال گذشته نیاز به پرداخت پول کشاورزان گندم کار در استان 10 هزار میلیارد تومان بود که تنها 4 هزار میلیارد تومان تامین شده بود و خوشبختانه با پیگیری اداره غله و بانک کشاورزی در سال گذشته پرداخت گندم حداقل 10 روز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه قیمت خرید سیب زمینی به صورت تضمینی اعلام نمی‎شود، بیان داشت: حدود 4 هزار و 300 هکتار سیب زمینی کشت شده است و در سال گذشته قیمت  هر کیلو سیب زمینی از 210 تومان با خرید تعاون روستایی به 310 تومان رسید.

معاون طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه 150 تومان به صادر کنندگان سیب زمینی در سال گذشته یارانه پرداخت شد ، گفت: 9 هزار و 700 تن یارانه سیب زمینی صادرتی از استان گلستان تا کنون پرداخت نشده است.

کاویانی یادآور شد: 5هزار و 500 هکتار در سطح استان سطح زیر کشت گوجه فرهنگی داریم و پیش بینی ما این است که امسال بین 245 هزار تن تا 260 هزار تن گوجه فرهنگی برداشت شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها