خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: مسئله امروزه، فقط بحث آموزش یک زبان نیست، بلکه فرهنگ منحط و منحرف و بسیار کثیفی است که به واسطه زبان انگلیسی در جامعه رواج می یابد.
کد خبر: ۸۶۷۴۸۵۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج  جامعه زنان کشور در خصوص اهمیت زبان فارسی، اظهار داشت: بحث توجه به زبان مادری و زبان ملی؛ بحث بسیار مهم است چرا که زبان مهم ترین وسیله برای انتقال آداب، سنن، ارزش ها و همه داشته هایی است که ملت در پس هزاران سال به دست آورده و به نسل های بعدی منتقل کرده است.

وی با تأکید بر این که  طبیعتا برای زبان این موجودی زنده و دارای ظرفیت کلان و توانایی بالا برای  انتقال مسائل مهم، باید ارزش درخور او قائل شد، افزود: این بحث که یک زبان بیگانه در جامعه به صورت انحصاری وارد شده و در عرصه های مختلف یکه تازی کند و همه  فرهنگ بی فرهنگی غرب به واسطه آن وارد کشور شود، موجه و قابل قبول نخواهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره به اینکه محتویات کتب آموزشی آموزشگاه های زبان انگلیسی، حتی برخی از کتب آموزشی زبان در مدارس و محتوای کتاب های TOEFL در مقطع دکتری  و ... تماما  ترویج فرهنگ منحط غربی است، گفت: در این کتاب ها شاهد مطرح شدن، آموزش دادن و ترویج مسائل ضدفرهنگی اعم از سرو مشروبات الکی! بی بندو باری! خیانت به خانواده! و حتی تمسخر کردن و بد نمایش دادن برخی از سبک زندگی جوامع مانند اهمیت صله رحم هستیم ! طوری که این امر را برطرف کردن احتیاج مادی افراد از قبال سایر خانواده ها تعریف کرده است!

اصلانی بیان کرد: این مسئله فقط بحث آموزش یک زبان نیست، بلکه فرهنگ منحط و منحرف و بسیار کثیف است که به واسطه زبان انگلیسی در جامعه رواج می یابد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از کشورها مانند کانادا تا سن هفت سالگی – سن زیر مدرسه- زبانی به جز زبان مادری به کودکان آموزش نمی شود، گفت: اما در کشور ما با تبلیغ گسترده زبان انگلیسی را در مهدکودک ها می بینیم و حال که آموزش زبانی به جز زبان مادری مورد بحث است، چرا انحصارا زبان انگلیسی ؟!

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه جوانان کشور ما جوانانی با استعداد هستند و خیلی مایل هستند به زبان های دیگر نیز مسلط باشند و اگر بحث انتقال علم برای آموزش زبان دوم یا زبان خارجی مطرح است چرا فقط انحصارا زبان انگلیسی؟ چرا تک زبانی؟ گفت: زبان انتقال علم، امروز فقط زبان انگلیسی نیست، زبان های دیگر هم هستند. امروزه ما شاهد پیشرفت زیادی در حوزه علم در کشورهای شرق  آسیایی هستیم و این زبان های انتقال دهنده یک بالندگی علمی هستند.

وی گفت: بحث امروز ما علاوه بر اهمیت زبان فارسی، مسئله انحصار در آموزش یک زبان خارجی است،باید این انحصار را بشکنیم و اگر این انحصار نباشد رقابت ایجاد شده و هر زبانی که پویا تر ، ارزشمند تر و دارای توانمندی برای انتقال علم و فرهنگی ارزشمند است، مورد توجه قرار می گیرد.

اصلانی در پایان خاطرنشان کرد: جای تعجب است از واکنش رئیس جمهور محترم، جای اینکه ایشان مدافع فرهنگ و زبان ملی کشور باشند، به دفاع از زبانی می پردازند که قصد منحل کردن فرهنگ کشور و تخریب ادبیات ملی ما را دارد! .

             



ارسال نظرات