حجت الاسلام علی دهقانی، خیرات و فضیلتهای شعبان المعظم را برشمرد و گفت: شعبه هایی از خیر در شعبان به روی انسان باز می شود .
کد خبر: ۸۶۷۴۸۸۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با آغاز ماه مبارک شعبان و جشن های شعبانیه، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن در جمع کارکنان این ناحیه، ضمن تبریک اعیاد و گرامیداشت روز پاسدار، مقام جانباز و میلاد معصومین در این ماه پرخیر و برکت، گفت: خداوند در ماه شعبان درهای حسنات را را بازنموده و قصرهای بهشتی و خیرات را برای شما به قیمت ارزانی قرار داده است .

حجت الاسلام علی دهقانی به روایتی از امام سجاد (علیه السلام) در مورد اهمیت ماه شعبان المعظم اشاره کرد و فضیلت های این ماه و صلوات شعبانیه را برشمرد.

وی ادامه داد: شعبان را خداوند متعال شعبان قرار داده به خاطر اینکه شعبه هایی از برکات بر مومنان نازل می شود.

وی، ادامه داد: درها و شعبات خیری که در این ماه برای انسان باز می شود عبارتند از؛ نماز ، روزه ، نیکی به پدر و مادر و خویشاوندان، نیکی به همسایگان، صدقه به فقرا و ... .

دهقانی اضافه کرد: شاخه های درخت طوبی که در بهشت است، در این دنیا قرار می گیرند و انسان ها با این اعمال به خداوند می رسند؛ صلح دهنده بین زن و شوهر ، پدر و فرزند و خویشاوندان ، یتیم نوازی ، قرائت قرآن ، یاد آوری نعمت های خداوند (سلامتی، امنیت و عقل) عیادت مریض و... .

وی، گفت: در مقابل اعمال خیر؛‌شیطان نیز کارها و راه های خود را نیز جلوه می دهد و مردم به طرف آن می روند،‌مانند؛ ضاییع کردن نماز، نپذیرفت عذر خواهی دیگران، جدایی انداختن بین زن وشوهر و پدر و فرزند ، به یتیم جفا کردن ، تجسس در امور دیگران و ... .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بروجن در پایان از همه خواست که قدر ماه شعبان را بدانند، همان طور که خیلی قدر رجب را دانستند و از رجبیون قرار گرفتند و خود را برای رمضان آماده کنند تا در روز عید فطر پاداش خود را بگیرند، همانگونه که حضرت علی (علیه السلام ) عید فطر را به روز قیامت تشبیه کرده بود که مردم در قیامت سزای عمل خود را می بینند و در روز عید فطر نیز به خاطر اعمال خود در این ماه (تلاوت قرآن ، شرکت د نماز جماعت ، شب زنده داری و...) شاد و خوشحال هستند.

ارسال نظرات