مدیرکل کمیته امداد استان گفت: 900 بیمار صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که برای کمک به این بیماران نیازمند حمایت خیرین هستیم.
کد خبر: ۸۶۷۴۹۱۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

فرید محبی در نشست با مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در حمایت از مددجویان ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان تحت حمایت و به خصوص بیماران و توجه خاص به وضعیت بهداشت و سلامت آنها است.

وی با بیان اینکه حمایت از بیماران صعب‌العلاج و تلاش برای تامین هزینه درمان آنها یکی از مهمترین برنامه های این نهاد است، تصریح کرد: سرکشی از خانواده مددجویان و بخصوص بیماران صعب العلاج در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و تلاش ما این است با بررسی مشکلات خانواده ها بتوانیم نیازمندی های اساسی آنها را به نحو مطلوب تری برطرف کنیم.  

محبی با اشاره به اینکه 34 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، افزود: 900 بیمار صعب العلاج از خدمات حمایتی این نهاد بهره مندند که برای تأمین هزینه های درمانی آنان نیازمند کمک خیرین هستند.

وی وجود خیرین سلامت را راه نجات مشکلات در حوزه سلامت دانست و اظهار کرد: بدون کمک خیرین و بسیج همگانی حل این مشکلات بسیار سخت است.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان درخصوص همکاری با این مجمع و انعقاد تفاهمنامه همکاری اعلام آمادگی کرد. 

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان در این نشست، گفت: خیرین سلامت وظیفه‌دارند در تمام نقاط محروم کشور با استفاده از توانایی‌های خود مشکلات بهداشتی و درمانی را رفع کنند.

سالار جوکار با بیان اینکه برنامه های کمیته امداد به سمت و سوی سلامت است و زمینه های همکاری زیاد است، افزود: کمیته امداد از طرح تحول سلامت استفاده خوبی کرده و مددجویان این نهاد از مزایای این طرح خوب بهره مند شدند.

 وی با اشاره به اینکه لازم است میان خیرین و عرصه سلامت اعتمادسازی ایجاد شود، اظهار کرد: باید علاوه بر اطلاع رسانی خدمات، نیازمندی های خود را به مردم اطلاع دهیم تا بتوانیم از ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم و مردم و خیرین بهتر بتوانند کمک و مشارکت کنند.

جوکار به استفاده از ظرفیت رسانه ها برای بیان نیازها اشاره کرد و گفت: نیازسنجی‌هایی که توسط کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت انجام می‌گیرد، موجب برنامه‌ریزی هدفمند و در نتیجه توانمند‌سازی مجمع خیرین سلامت استان برای خدمات‌رسانی بهتر می‌شود.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت اظهار کرد: تمامی افراد به هر شکل و هر میزانی در حوزه‌ی بهداشت و درمان، از جمله اهداء زمین، ساخت و تجهیز واحدهای بهداشتی، درمانی و پزشکی، تأمین دارو، حمایت از بیماران نیازمند، اعطای اعتبارات مالی و یا سایر موارد دلخواه، می‌توانند در این امر خداپسندانه و خیرخواهانه مشارکت کنند.
ارسال نظرات