مدیر عامل مدیران خودرو و تویوتا در استان هرمزگان در گفتگو با «بسیج»:
حسین کمال‌زاده گفت: آزاد سازی قیمت خودرو، فروش بهتری برای خودرو ایجاد می‎کند؛ لذا بساط فروش برای نمایندگان خودرو بهتر است.
کد خبر: ۸۶۷۴۹۳۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

حسین کمال زاده مدیر عامل مدیران خودرو و تویوتا در استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به آزاد سازی قیمت خودروهای تندر و دنا ارزانی یا گرانی ایجاد می ‎شد اظهار داشت: از محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییرات مرتبط اطلاعی ندارم ولی به نظر من آزاد سازی قیمت خودرو سبب می شود خودرو از شکل  انحصاری خارج شود  و نه تنها خودرو بلکه برای سایر کالاهای دیگر، قیمتگذاری آزاد مفید است،  

وی گفت: بخش خصوصی می تواند رقابت در صنعت خودروسازی را بیشتر کند و قیمت را کاهش دهد این در حالی است که آزاد سازی قیمت خودرو، فروش بهتری برای خودرو ایجاد می‎کند؛ لذا بساط فروش برای نمایندگان خودرو بهتر است و عرضه بیشتر موجب کاهش قیمت خودرو می‎شود و بالطبع موجب رضایت بیشتر خواهد گردید.

کمال زاده بیان داشت: بازار جولانگاه خودروهای چینی شده است چینی ها فقط خودرو را در اختیار نگرفتند بلکه اسکله ها، کشتی ها و تمام بازار را در تصاحب خود دارند و جای خود را در بازار باز کرده اند و تمام فرصت های اقتصادی را در اختیار دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه مردم نارضایتی خود را نسبت به گرانی و کاهش کیفیت ابراز می کنند ولی خودروسازان توجهی ندارند و میزان ضرر و زیان را  روی قیمت خودرو تحمیل می کنند مردم هم مجبور به خرید این خودروی به ظاهر ملی هستند و تدابیر فعلی خلاف رویکرد مردمی است افزود: در ایران پرایدی که ساخته می شود قیمت ساخت متفاوت است و  مشتری مجبور به پرداخت مبالغ متفاوت 1میلیونی، 2 میلیونی  و 4 میلیونی و امثالهم هستند لذا این قیمت تصاعدی سبب می شود تا قیمت ماشین بالاتر برود لذا میزان زیادی از قیمت خودرو مربوط به واسطه ها است

مدیر عامل مدیران خودرو در هرمزگان در خاتمه افزود: واردات خودرو باعث کسادی بازار نمایندگی نشده است از آنجایی که خودروهای وارداتی قیمت بیش از 100 میلیون را دارند و خودروهای ایرانی زیر 100 میلیون قیمت دارند هر کدام بازار و مشتری خود را داشته است.

ارسال نظرات