بسیجی داوطلب جمعیت هلال احمر در گفتگو با بسیج؛

هر وقت لبی به دعا باز شود برای من شیرین است/ مسئولین ارزش بیشتری برای کار داوطلبانه قائل شوند

از جمعیت هلال احمر انتظار دارم تا با توجه به اصل داوطلب محور بودن جمعیت و اصول جمعیت٬برای کار داوطلبانه و افراد داوطلب احترام بیشتری قائل شود و داوطلبان را رقیب یا موازی نبینند.
کد خبر: ۸۶۷۴۹۳۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ همزمان با هفته هلال احمر خبرنگار "بسیج" با محمد بخشی پور از جوانان  بسیجی داوطلب جمعیت هلال احمر استان البرز به گفت و گو نشست.

✅✅ انگیزه شما از ورود به عرصه هلال احمر و داوطلبان چه بوده است؟
همیشه دوست داشتم تا در حد توان خودم به همنوعانم خدمت کنم و همین نیت من را به سوی خدمات داوطلبانه سوق داد.البته قبل از هلال احمر٬داوطلب شورای حل اختلاف بودم و در آنجا نیز بطور داوطلبانه خدماتی به هلال احمر ارایه می کردم.

 ✅✅ چند سال است که افتخار خدمت گذاری به مردم را در کسوت داوطلب دارید؟
در لباس هلال احمر بصورت مستمراز سال ۱۳۹۲ افتخار خدمت رسانی داوطلبانه فعال را دارم، اما از چند سال قبل همکاری موردی و مناسبتی داشته ام.

✅✅ چرا به مردم نیازمند کمک می کنید؟
در دین و کتاب آسمانی و سیره معصومین (ع) ما کمک به همنوع سفارش شده است و امام علی (ع) نمونه بارز کمک به نیازمندان می باشند. همین موارد انگیزه بنده در خدمت گذاری است.
سازمان داوطلبان به عنوان پلی واسط در اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان عمل میکند و این وظیفه بر دوش یکایک داوطلبان میباشد.

 ✅✅ کدام یک از برنامه های داوطلبان را بیشتر دوست دارید؟
داوطلبان برنامه مصوب زیاد دارد و هر کدام با هدفی خاص خدمت خاص خود را دارد و تمام این برنامه ها شیرینی خاص خود را دارد.مثلا برنامه ارمغان مهر که برای تهیه اقلام تحصیلی کودکان نیازمند اجرا می شود یک شیرینی و طرح نیابت که برای سالمندان نیازمند انجام میشود شیرینی دیگری دارد.به نظر من تمام برنامه ها خوب است فقط باید ریشه ای و هدفمند اجرا شود نه به صورت موردی.

 ✅✅ هنگامی که دست به کار خیر میزنید، چه احساسی به شما دست می دهد؟
راستش اینه که من دوست ندارم اگر کاری انجام میدم خودم یا اسمم مطرح بشود.دوست دارم اگر خیری جذب میکنم یا فرد نیازمندی را برای کمک و رفع مشکل به خیری معرفی می کنم یا خدمات دیگر٬اسمم مطرح نشود تا طرف احساس مدیون بودن نکند و یا خجالت بکشد.البته در حد توان تمام دوستان سعی می کنیم این موارد را رعایت کنیم تا کرامت انسانها حفظ شود.

 ✅✅ در طول این سال ها، در چه حوزه هایی فعالیت داشته و دارید؟
در واحد داوطلبان به عنوان داوطلب فعال فعالیت دارم٬در سالهای ۹۳ و ۹۴ رئیس گروه مهارت خانه داوطلب هلال احمر کرج بودم  و عضو شورای هم اندیشی و داوطلبان استان و مسول پیگیری خانه های داوطلب تخصصی استان البرز.همچنین مربی کمپین ملی منادیان سلا مت و مربی سلامت یار سازمان داوطلبان میباشم.هم زمان یا خدمت در واحد داوطلبان با واحد امداد و نجات نیز همکاری دارم و در مواردی که نیاز باشد به عنوان امدادگر داوطلب در خدمت مردم عزیز هستم.

✅✅ انتظار شما به عنوان یک داوطلب خیر از جمعیت هلال احمر چیست؟
از جمعیت هلال احمر انتظار دارم تا با توجه به اصل داوطلب محور بودن جمعیت و اصول جمعیت٬برای کار داوطلبانه و افراد داوطلب احترام بیشتری قائل شود و داوطلبان را رقیب یا موازی نبینند.

✅✅ پیشنهادات شما در حوزه داوطلبان هلال احمر چیست؟
پیشنهاد میکنم اهمیت کار داوطلبانه در جمعیت هلال احمر درنظر گرفته شود و از فاصله ای که از اصل داوطلب محور بودن جمعیت ایجاد شده برطرف شود و کارهای داوطلبی در تمام زمینه ها به خود افراد داوطلب واگذار شود.داوطلبان از همه اقشار جامعه میباشند و پتانسیل بالایی برای خدمت رسانی در تمام زمینه ها دارند.
متأسفانه عده محدودی از کارمندان جمعیت به کار داوطلبی اعتقادی ندارند و برخورد مناسبی با داوطلب ندارند.

✅✅ زیباترین خاطره ی این سالهای توأم با فعالیت های عام المنفعه و خیر؟
هر وقت که لبی به دعا باز میشود و یا مشکل فردی حل میشود برای من شیرین است.
اما هر وقت دستی گرفتم احساسم این بوده که دست خودم نیز گرفته شده و منم بی نیاز از دستگیری نیستم فقط نوع نیازها متفاوت است.

✅✅ تلخ ترین خاطره ی شما؟
خاطرات تلخ بنده به حوادث و اتفاقات ناگوار آن بر می گردد و هر وقت به حادثه ای میروم که کسی فوت شده یا مصدوم شده و خانواده ای را بی قرار میبینم ناراحت میشوم و امیدوارم که روزی بشود ما دیگر شاهد تصادفات فوتی و جرحی نباشیم.


✅✅ چه توصیه ای به بچه های داوطلب دارید؟
به تمام دوستان و هم لباسان خودم خدا قوت و خسته نباشید میگم و خواهش میکنم که به خدمات داوطلبانه خود پرشور تر و با انگیزه تر ادامه بدهند و مشکلات اونها رو دلسرد نکنه.

حرف آخر شما
کلام آخر اینکه مسئولین  جمعیت هلال احمر توجه داشته باشید که داوطلبان٬ جوانان و امدادگران با خدمات بدون چشمداشت خود بار بزرگی را از روی دوش جمعیت بر می دارند و کمک بزرگی به کشور می کنند٬ قدر آنها را بیشتر بدانید.
از تمام مردم در هر شغل و مقام و جایگاه خواهش میکنم که به جمعیت هلال احمر بپیوندند و در توان خود برای خدمت به مردم و کشور و نظام ما را یاری کنند.
تشکر از شما و همکارانتان.اعیاد شعبانیه بر همگان مبارک.



ارسال نظرات
پر بیننده ها