عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولت یازدهم هواپیماهایی را خریداری کرده است که زمان استفاده و راه اندازی مشخص نیست لذا بهتر است جناب آقای دکتر آخوندی ریز قراردادهای خرید هواپیما را به مجلس ارائه دهند.
کد خبر: ۸۶۷۵۰۶۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به شکایت نمایندگان مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ در پی خرید هواپیماها توسط دولت با قیمت بالاتر، اظهار داشت: طبق مندرجات قانون اساسی، هر گونه قرارداد خرید با قیمت کلان باید به تصویب مجلس برسد.

وی با بیان اینکه دولت هواپیماهایی خریداری کرده که فرودگاهی برای سرویس دهی به آنها در کشور وجود ندارد، افزود: هر گونه موافقت، مبایعه نامه مبنی بر خرید و فروش باید نسخه مکتوب شده ای را ضمیمه کرده و به مجلس ارائه کند؛ خریداری هواپیما ضوابط خاص خودش را دارد لذا خریداری بدون مزایده، مناقصه و کسر قیمت با قیمت کلان  مشکل زااست.

قاضی پور تصریح کرد: دولت یازدهم هواپیماهایی را خریداری کرده است که مشخص نیست چه زمانی برای بهره برداری به ایران تحویل می دهند، لذا بهتر است جناب آقای دکتر آخوندی ریز قراردادهای خرید هواپیما را هرچه سریعتر به مجلس ارائه دهند.

نماینده مردم ارومیه خاطر نشان کرد: باید مجلس بلاخص کمیسیون عمران، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اصل 90 قراردادهای خریداری هواپیماها را بررسی و پس از اعمال نظر کارشناسان و  کارشناسی صورت گرفته  به سازمان بازرسی و دیوان محاسبات جهت رسیدگی و  اعلام نظر ارسال  دارند.

قاضی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزارش خریداری هواپیما با قیمت بالاتر از قیمت واقعی به مجلس ارائه شده است یا خیر افزود:  صحبت شفاهی شده است ولی من هنوز گزارش مکتوب شده را ندیدم.

ارسال نظرات