مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

استفاده حزبی دولت از فیلترینگ هوشمند مجازی

مهدی صرامی گفت: دولت و دستگاه های مربوطه به ویژه وزارت ارتباطات توانمندی قاطعیت در مقابله با تصاویر غیر اخلاقی را دارند ولی از این توانایی صرفاً برای جریانی خاص استفاده می کنند.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۱۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

مهدی صرامی مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: تصاویری منتسب به کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس به سرعت در محیط فضای مجازی منتشر شد و سریعاً هم از تمام کانال ها و گروه ها حذف شد.

وی در ادامه افزود: این مسئله نشان می دهد که دولت و دستگاه های مربوطه به ویژه وزارت ارتباطات توانمندی قاطعیت در مقابله با تصاویر غیر اخلاقی را دارند ولی از این توانایی صرفاً برای جریانی خاص استفاده می کنند. ظاهراً آن فیلترینگ هوشمند در خدمت افرادی مشخص قرار گرفته و بروز دارد؛ چراکه علی رغم هشدارهای زیاد راجع به تصاویر غیر اخلاقی یا موارد ضد امنیتی و جرائم مختلف از طریق کانال ها و گروه های مختلف شبکه های اجتماعی خارجی مثل تلگرام کاملا با بی تفاوتی از سوی مسئولان و وزارت ارتباطات مواجه هستیم و می بینیم که هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی خاطر نشان کرد : پس از یک جنجال رسانه ای برای خدمت به یک فرد یا جریان خاصی، تصاویر منتسب به یک فرد رد صلاحیت شده از شبکه های اجتماعی به صورت ناگهانی و فوری جمع می شود؛ این مسئله تعجب برانگیز است و به نظرم خوب است که وزیر ارتباطات در این خصوص توضیح دهد تا مشخص شود که هوش فیلترینگ هوشمندشان در خدمت چه جریانی کار می کند و آیا این هوش فراگیری است یا هوش خاص در خدمت فرد یا جریانی مشخص؟وزارت ارتباطات باید نسبت به این مسئله پاسخ قانع کننده ای داشته باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار