خبرهای داغ:

زمان شناسی مهم ترین بعد سیاسی حکومت امام حسین(ع) بود

خبرگزاری بسیج: مسئول سیاسی سپاه ولایت تبریز با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: جریان شناسی و زمان شناسی از مهم ترین شاخصه های ابعاد سیاسی حکومت امام حسین(ع) بود که پاسداران باید با شناخت اسلام ناب محمدی، جریان‌های موازی را بشناسند تا بتوانند به بهترین نحو ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۲۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سیروس افزود: بسیار مهم است که انسان ها جریان ها را بشناسند، در دوره امامت و حکومت امام حسین(ع) جریان های انحرافی و معاند در برابر گفتمان دینی قرار داشت که ایشان به شناساندن این جریان‌ها و تبیین گفتمان دینی می پرداخت.

وی دومین ویژگی امام حسین(ع) رازمان شناسی خواند و اظهار داشت: در آن زمان حضرت امام حسین(ع) نیز از این ویژگی به نحو شایسته و مطلوبی برخوردار بودند و ایشان به عنوان یک رهبر جامعه اسلامی؛ به دیده بانی شرایط زمان خود می پرداختند.

سلیمانی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین وظایف امروز ما پاسداران آسیب شناسی است گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با چالش‌های زیادی در عرصه های مختلف مواجهه بوده‌ایم که به نظر می‌رسد ریشه همه این چالش‌ها عقیدتی و بصیرت است.

وی بیان کرد: دو نوع برداشت از حاکمیت دینی در اذهان وجود دارد یکی از این برداشت ها به سمت مردم سالاری دینی و دیگری به سمت مردم سالاری سکولار است که به عنوان نمونه می‌توان اندیشه های امام حسین(ع) در دوران امامت و نهضت حسینی را شاخصه بارز از حکومت مردم سالاری یاد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها