رئیس اتحادیه کاشی‌سازان با اشاره به رکود موجود در صنعت کاشی و سرامیک، گفت: هم اکنون به اندازه مصرف یک سال و نیم کشور، انباشت کاشی و سرامیک در کارخانه‌ها و مراکز توزیع داریم.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۴۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی گودرزی  با اشاره به رکود موجود در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت کاشی و سرامیک،‌ اظهار داشت: این رکود باعث شده تا به اندازه تولید یک سال و نیم کارخانه‌های کاشی و سرامیک، موجودی در انبار کارخانه‌ها و مراکز توزیع وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کارخانه‌های کاشی و سرامیک با 60 درصد ظرفیت خود فعال هستند، افزود: در حال حاضر حدود 500 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در انبارها وجود دارد و این در حالی است که از نیمه دوم سال گذشته تاکنون 3 تا 4 کارخانه تعطیل شده‌اند و حدود هزار نفر از کارگران بیکار شده‌اند.

گودرزی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده به تولیدکنندگان کاشی و سرامیک برای سال جاری،‌ گفت: پیشنهاد کرده بودیم که کارخانه‌ها، تولید خود را تا اواخر فروردین و یا نیمه اردیبهشت ماه متوقف کنند که حدود نیمی از کارخانه‌ها این کار را انجام دادند.

وی ادامه داد: با این اقدام، میزان تولید کاشی و سرامیک مدیریت می‌شود و تولید مازاد این محصول نیز کمتر صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، هم اکنون تولیدکنندگان کاشی و سرامیک محصول خود را با چک‌های طولانی مدت عرضه می‌کنند و همین مسئله باعث شده تا بخشی از سرمایه در گردش تولید‌کنندگان متوقف شود.

رئیس اتحادیه کاشی‌سازان با اشاره به تولید 360 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک طی سال گذشته در کشور، گفت: برای امسال نیز تولید 400 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به کاهش قیمت نفت و تأثیر آن بر اقتصاد عراق،‌ گفت: این مسئله در میزان صادرات کاشی و سرامیک ایران به عراق نیز تأثیرگذار بوده است و صادرات ما را کاهش داده است.

ارسال نظرات