خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن:

چالش های سیاسی آسیب اقتصاد فریدن است/ فریدن را می توان تابلوی شعار سال کرد

سرهنگ فتحیان یکی از آسیب هایی جدی اقتصاد مقاومتی در شهرستان فریدن را چالش های سیاسی این منطقه دانست و تصریح کرد: در این منطقه برخی برای اینکه کار به نام حزب مقابل ثبت نشود، شروع به سنگ اندازی می کنند تا کار اقتصادی مورد نظر صورت نپذیرد که این امر خود یک ظلم و خیانت نسبت به مردم این منطقه است.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۳۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج یکی از ارگانهای که به صورت جدی در زمینه اقتصاد مقاومتی شهرستان فریدن ورود کرده و سال گذشته نزدیک به دو میلیارد تسهیلات در اختیار کار آفرینان قرار داد، ناحیه مقاومت بسیج فریدن بوده است .

به گزارش خبرگزاری بسیج درفریدن، در مصاحبه ای که با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن داشته به چالش ها  و آسیب های که اقتصاد مقاومتی در این شهرستان با آن روبرو می باشد پرداخته و راهکارهای پیش رو را نیز مورد بحث قرار داده است، در ادامه متن این گفتگو را مشاهده خواهید کرد:

سرهنگ علی فتحیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  فریدن یکی از آسیب های اقتصاد مقاومتی را نگاه سطحی به این اقتصاد دانست و بیان کرد: برخی متاسفانه به این نوع اقتصاد با دیدگاه خیلی پایینی نظر کرده اند به صورتی که در این دیدگاه سطحی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اقتصاد ریاضتی معرفی شده در صورتی که این دیدگاه درست نیست اگر به درستی بیاندیشیم می بینیم این نوع اقتصاد به رفاه جامعه می اندیشد نه چیز دیگر.

وی ادامه داد: امروز در سطح اقتصادهای کلان دنیا یکی از تئورهای که مطرح است همین اقتصاد مقاومتی می باشد یعنی اقتصادی که بتواند در برابر تکانه های مختلف خودش را نگه دارد و افت نداشته باشد و همچنین  هر روز شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم.

سرهنگ فتحیان با اشاره به اصول ۱۲ گانه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، افزود: اگر اصول ۱۲ گانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مطالعه و اجرای شود شاهد این خواهیم بود که این اصول فراتر از دید سطحی برخی مسوولان می باشد و باید سعی کرد این دیدگاه مقاومتی را در سطح کلان گسترش داد.

این فرمانده یکی دیگر از آسیب های موجود در اقتصاد مقاومتی را نبود اقدام و عمل جدی در این مسئله عنوان کرد و گفت: برخی ها تعریفی درست از اقتصاد مقاومتی ندارند و در حد گفتمان ماندند و اقدام و عمل درستی در این راستا نداشته اند که این خود بالواقع ضربه ای جدی به پیکره ای این نوع اقتصاد است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن یکی از آسیب هایی جدی اقتصاد مقاومتی در شهرستان فریدن را چالش های سیاسی این منطقه دانست و تصریح کرد: در این منطقه برخی برای اینکه کار به نام حزب مقابل ثبت نشود، شروع به سنگ اندازی می کنند تا کار اقتصادی مورد نظر صورت نپذیرد که این امر خود یک ظلم و خیانت نسبت به مردم منطقه است.

سرهنگ فتحیان در بخشی دیگر ازصحبت های خود بیان کرد: سیاستمداران منطقه باید بتوانند، سیاست را در کنار منافع مردم ببینند نه منافع حزب و گروه و باید بتوانند با یک همدلی و هم زبانی ویژه در سال اقدام و عمل به مردم منطقه خدمت کنند و از آنجایی که فریدن بالقوه دارای ظرفیت های بسیاری است این شهرستان را به عنوان تابلویی برای شعار سال معرفی کنند.
وی در ادامه به نقش بسیج و فعالیت آن در زمینه اقتصادی اشاره و تاکید کرد: ، بسیج با بضاعتی که داشته در این گفتمان، دو دیدگاه را مد نظر قرار داده، یکی تبیین و دیگری اقدام و عمل، که در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی یکی ورود به سبک زندگی پیرامون استفاده از کالاهای ایرانی و دیگری شناسایی ظرفیت ها و استفاده از آنها بود.
فرمانده  ناحیه مقاومت بسیج فریدن پیرامون اقدام و عمل نیز مسئله پشتیبانی از کار آفرینان را متذکر شد و تصریح کرد: اقدام و عمل بسیج به صورت پشتیبانی بوده که با تسهیلات و مشورت های که توسط کارشناسانمان داده می شد، با شرایط موجود شهرستان به تقویت کارآفرینان پرداختیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته بسیج با مشکلاتی در راستای اقتصاد مقاومتی روبرو بود، اظهار کرد: بسیج در فریدن فعالیت قابل توجهی داشته اما به خاطر چند دلیل نمی توان ارزیابی درستی از بازدهی فعالیت های اقتصادی صورت گرفته داشت زیرا مشکلات بسیاری گریبانگیر مردم منطقه بوده و آن بازدهی که مد نظر ما بود صورت نگرفت.

سرهنگ فتحیان با بیان کردن ظرفیت های موجود در فریدن، عنوان کرد: این منطقه ظرفیت های دارد که حتی نیاز به پشتیبانی هم ندارند اما به دلیل مشکلات بسیار، نمی توانند از ظرفیت ها خود استفاده کنند به طور مثال مردم فریدن قالب فعالیت هایشان در عرصه کشاورزی است به همین دلیل امسال مشکلات این عرصه باعث شد که فعالیتهای اقتصادی ما بسیار جلوه گر نباشد.

این مسئول در ادامه گفتگو بیان کرد: با تمام این اوصاف که مشکلات بسیاری گریبانگیر منطقه بود ما توانستیم در راستای پرورش قارچ، گیاهان دارویی، پرورش ماهی و گام های خوبی برداریم به گونه که در برخی از این تولیدی ها محصولات به بیرون از شهرستان صادر شد، اما هنوز از عملکرد راضی نیستیم چون ظرفیت ها که در فریدن موجود است جای عمل بیشتری دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن با مطرح کردن این موضوع که رویکرد بسیج در سال جدید تغییر کرده، بیان کرد: امسال ناحیه مقاومت بسیج به سمت کارهای متوسط و کلان رفته و تسهیلات به صورت فردی داده نمی شود بلکه سعی بر تشکیل تعاونی های داریم که بتوانیم کارهای بزرگتری صورت بدهیم.

وی گام اول اقدام برای شهرستان فریدن را پیرامون آسیب شناسی دقیق در عرصه ای کشاورزی این منطقه دانست و گفت: شاید اگر بر روی آسیب شناسی مشکلات کشاورزان این منطقه نگاه ویژه ای شود و همچنین تمرکز بر روی این مسئله می تواند،  مسائل بسیاری را حل کند.

این فرمانده نبود صنایع تبدیلی در عرصه کشاورزی را عمده ترین مشکل منطقه دانست و اظهار کرد: با نبود صنایع تبدیلی، فریدن جولانگاه دلالان شده و بیشترین سود از زحمات کشاورزان را دلالان به جیب می زنند، که رفع این مشکل به ورود سرمایه گذاران و ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان بستگی دارد که ان شاءالله امسال شاهد رونق شهرک صنعتی در این راستا باشیم.

سرهنگ فتحیان ادامه داد: ما اگر بتوانیم مسائل زیر بنایی و مشکلات اولیه این شهرستان را حل کنیم خود مردم برای ورود به عرصه اقتصاد رغبت پیدا می کنند و  با ظرفیت های موجود سکان دار جهاد اقتصادی می شوند کما اینکه همین الان هم در فریدن مردم در جبهه تولید قرار دارند ولی حمایت و مشاوره می خواهند تا در این عرصه موفق باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  فریدن یکی از برنامه پیش روی شهرستان را فعال کردن قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شهرستان عنوان کرد و افزود: ما باید بتوانیم با استفاده از تمام مسوولان ارگانها و نخبگان فریدن استفاده کنیم و یک قرارگاه پویا تشکیل بدهیم و آن را جدی بگیریم.

در پایان وی مسوولان و مردم را به همکاری با یکدیگر دعوت کرد و از مردم در خواست مطالبه گری کرد، چون معتقد است اگر مطالبه گری مردم نباشد هیچ اتفاقی در فریدن صورت نمی گیرد و باید مردم پیگیر مطالبات خود باشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی نام
۱۴:۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
احسنت برناحیه فریدن
آخرین اخبار