استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان منابع، مصارف، معوقات و نقدینگی بانک های استان مشخص و در شورای هماهنگی بانک ها اعلام شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۷۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

سیدموسی خادمی در نشست شورای هماهنگی بانک های عامل استان، افزود: معوقات و مطالبات بانک های استان بین بنگاه های اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ برآورد و دسته بندی شده اعلام شود.

استاندار با بیان اینکه، میزان منابع  و نقدینگی در استان کم است و مطالبات و مصارف بسیار بالا می باشد، تاکید کرد: بدهکاران برای اینکه بانک ها بتواند تا حدودی مشکلات نقدینگی خود را کم کنند، نسبت به پرداخت معوقات اقدام کنند.

خادمی تصریح کرد: در برخی از بانک ها میزان مصارف آنها چند برابر منابع است و برخی از بانک ها مصارف آنها درصد کمی از منابع شان است و باید تعامل و تعادل در هر دو بوجود آید.

استانداربا اشاره به اینکه، استراتژی کاهش مصارف در استان جواب نمی دهد، چرا که تولید را دچار مشکل خواهد کرد، افزود: بانک هائی که در مصارف مشارکت خوبی ندارند، قطعا در تولید منابع ودرآمد بانکی خود هم سهمی خوبی نخواهند داشت.

خادمی ابراز داشت: بانک ها به سمت راهبرد افزایش درآمد و تولید منابع تلاش کنند و پرداخت ها هدفمند باشد و نسبت به انحراف در مصارف تسهیلات دقت بیشتری داشته باشند.

استاندار به شیوه های پرداخت تسهیلات بانک ها اشاره کرد و گفت: بانک ها هم در جائی برای پرداخت یک مبلغ کم وام به شدت سخت گیری و کنترل های لازم را انجام می دهند و اما در برخی موارد در پرداخت تسهیلات کلان کم کاری و سهل انگاری می کنند.

خادمی به فرار از پرداخت مطالبات بانک ها اشاره کرد و گفت: افرادی هم هستند با وجود اینکه واحد تولیدی آنها به خوبی فعال و درآمدزا است، اما از پرداخت مطالبات بانک ها کوتاهی می کنند.

وی یادآور شد: کسانی هم بودند که تسهیلات از بانک های استان و برای طرح تولید مشخصی گرفته و در زمینه دیگر و یا جای دیگری هزینه کرده اند که با اینگونه افراد باید برخورد شود.

استاندار تاکید کرد: نامه ای تهیه و به همه ادارات ابلاغ گردد تا از حقوق افراد کارمندی که ضامن کسانی شده اند که اقساط خود را نمی پردازند، کسر شود.

ارسال نظرات