امام جمعه سامان امام حسین(علیه السلام) زا بزرگ پاسدار اسلام دانست.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۹۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی، امام جمعه شهرستان سامان که در مراسم جشنی که به همت بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی سامان در مسجد جامع این شهر برگزار شد ، ضمن تبریک ایام با سعادت و پر خیرو برکت میلاد حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) ، امام زین العابدین(علیه السلام) و حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداء و ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) و عموم مسلمین جهان ، بویژه شیعیان گفت: یکی از گروههایی که به عنوان شاخص خوبی ها در قیامت صدا زده می شوند و در غوغای وصف ناپذیر محشر مورد توجه حضرت رب الارباب قرار می گیرند بنا به روایت شریف امام صادق (علیه السلام) ، زوار امام حسین (علیه السلام) هستند.

وی افزود: ملکپور در ادامه همین موضوع گفت: و این همان روزی است که امیرالمومنین(علیه السلام) می فرمایند: " اللهم اّی اسئلک الامان یوم لا ینفع مال و لا بنون . در غوغایی که اول و آخر خلق جمع شده اند ، همه نگران هستند، بهترین آنها کسی است که یک جایی برای خود پیدا کند که بایستد تا نوبت حسابرسی او فرا برسد و بدترین آنها کسانی هستند که التماس می کنند خدایا به حساب ما رسیدگی کن! هرچند ما را به جهنم ببرند، التماس می کنند خدایا ما را راحت کن و از اینجا نجات بده . حالا چقدر لذت بخش است در آن غوغایی که انسان مدام نگران است و دلهره دارد، یک مرتبه یک گروهی را صدا بزنند و به آنها خطاب شود ، شما نه تنها خوب هستید بلکه جلو هم بیائید و شما ممتاز هستید و آن گروه زوار امام حسین (علیه السلام) هستند.

ایشان در ادامه روایت شریف از امام صادق (علیه السلام) گفت: حضرت می فرماید" اذا کان یوم القیامه نادی مناد این زوار الحسین(علیه السلام) " یعنی هنگامی که روز قیامت می شود ، منادی ندا می کند "کجایند زوار حسین (علیه السلام).

امام جمعه سامان که در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی و نمازگزاران مسجد جامع سامان سخن می گفت در باره اهمیت این روایت معتبر افزود: این روایت خیلی پیام دارد و باید توجه داشت که زائران قبر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) نیز محترم اند ، کما اینکه زائران قبر شریف سائر ائمه هدی (علیهم السلام) نیز محترم اند ، اما این ویژگی فقط درباره زائران حضرت سیدالشهداء است .

ملکپور در ادامه اهمیت این حدیث شریف گفت: خدا از زائرین قبر حضرت سید الشهداء در قیامت سوال می کند که: " ما اردتم بزیاره قبر الحسین(علیه السلام)" ، یعنی قصد شما از زیارت قبر امام حسین (علیه السلام) چه بوده است؟ چرا کربلا رفتید ؟ چرا زیارت رفتید؟ پاسخ می دهند: " خداوندا ، به خاطر محبتی که به رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا(علیهم السلام) داشتیم و به خاطر اینکه آن حضرت ، خدمت بزرگی به دین داشت و شهادت در راه خدا را تحمل کرد، خواستیم انجام وظیفه کرده باشیم. سپس به زوار قبر حسین (علیه السلام) خطاب می شود: " هذا محمد و علی و فاطمه و الحسن والحسینالحتموا بهم ، فانتم معهم فی درجتهم الحقوا بلواء رسوالله و الّواء فی ید علی ، یعنی این محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین هستند، نز آنها بروید و در درجه آنها هستید به لوا و پرچم رسول خدا ملحق شوید ، این در حالی است که پرچم در دست علی است

وی در ادامه گفت: واقعا همین روایت برای زائرین قبر امام حسین(علیه السلام) کافی است و به قول علامه امینی (رحمت الله علیه) که می فرمود: " امام حسین(علیه السلام) آنچه داشت در راه خدا داد و خدا هم آنچه دارد به امام حسین (علیه السلام) می دهد و این است که اگر کسی به زیارت آن حضرت نرود ، روز قیامت پشیمان است .

امام جمعه سامان در پایان سخنان خود افزود: در روایت دیگری از معصوم (علیه السلام) است که " احدی نیست ، جز اینکه در روز قیامت آرزو می کند کاش من هم از زوار امام حسین(علیه السلام) بودم ، از بس لطف و کرامت پروردگار را به زائران امام حسین (علیه السلام) می بیند.

ارسال نظرات