معاون محیط‌زیست انسانی سازمان محیط‌زیست:

ظرفیت‌های جامعه برای حفاظت از محیط‌زیست به کار گرفته می‌شود

معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان محیط‌زیست گفت: درگیر کردن همه ظرفیت‌های جامعه برای حفاظت از محیط‌زیست از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.
کد خبر: ۸۶۷۵۳۱۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید متصدی  در سومین گردهمایی تشکل‌های دانشجویی زیست‌محیطی کشور که در سالن حوزه هنری لرستان برگزار شد اظهار داشت: وقتی پراکندگی پسآب‌ها را می‌بینیم به این فکر می‌افتیم که چرا طبیعتمان را با این‌همه زیبایی این‌گونه تخریب می‌کنیم و متأسفانه می‌بینیم که با هدایت توسعه به سمت تخریب محیط‌زیست زیست حرکت می‌کنیم.

وی افزود: هیچ‌گاه نمی‌توانیم شهرنشینی و شکوفایی اقتصادی را از انسان بگیریم اما می‌توان با هدایت درست آن محیط‌زیست را حفظ کرد.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان محیط‌زیست بیان کرد: پیشگیری از اثرات نامطلوب انسان‌ها با مشارک خودمان حل می‌شود ولی در سال‌های گذشته تلاش برای در گیرکردن جوامع محلی کمتر موردتوجه قرارگرفته است بنابراین دانشجویان و فعالان زیست‌محیطی می‌توانند کمک‌کننده به این موضوع باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان محیط‌زیست درگیر کردن کلیه اقشار ذی‌نفع در بحث حفاظت از محیط‌زیست و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حفظ محیط‌زیست است.

متصدی گفت: اگر همواره چراغ دانشگاه سبز نباشد و اگر مسائل زیست‌محیطی در درون دانشگاه موردتوجه قرار نگیرد نمی‌توان موفق بود و اکنون دانشگاه‌های سبز موردتوجه جوامع جهانی قرار دارد و در دانشگاه‌های دنیا شاهد این حرکت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در کانون‌های دانشجویی محیط‌زیستی به‌ عنوان نماینده جمع وسیعی از دانشجویان، سبز بودن دانشگاه‌ها را به‌ عنوان اولویت‌ها جا بی‌اندازیم تا آیندگانمان بتوانند در محیط سبز باشند.

وی عنوان داشت: دانشجویان و هنرمندان باید هنر را با سالم زیستن در کنار توسعه به ما معرفی کنند و اینکه چگونه هنری داشته باشیم که طبیعت و محیط‌زیست ما حفظ شود تا فرزندان ایران اسلامی سالم زندگی کرده و هر روز سبزتر از سال‌های پیش باشند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار