خبرهای داغ:
« ای کاش من هم یک پاسدار بودم» جمله فوق شاید یکی از جالب ترین و در عین حال صمیمانه ترین تعابیر ناب پیر جماران باشد که درباره اهمیت کار پاسداری انقلاب بر زبان جاری شده است.
کد خبر: ۸۶۷۵۳۳۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، البته امام امت(ره) در بیان ویژگی های پاسدار نمونه رهنمودهای ماندگاری نیز دارد آن جا که می فرماید:« همواره باید به خاطر داشته باشیم که می بایست در صحنه نبرد با تمایلات نفسانی که همان جهاد اکبر است پیروز باشیم تا نمونه و الگوی راستین پاسدار انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم».

یک سالی بیش تر از پیروزی انقلاب نگذشته بود که در سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسین(ع)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با صدور پیامی این روز عزیز را به نام "روز پاسدار" نام نهادند و این گونه بود که روح خدا بر پیوند عمیق معنوی پاسداران با حضرت سیدالشهدا (ع) تاکید کرده و این پیوند الهی را مهم ترین شاخصه پاسداری برشمردند.

آری! سوم شعبان نه فقط روز پاسدار که در واقع روز تحقق پاسداری از اسلام، حقیقت و مکتب الهی است، چه آن که این روز سالروز تولد بزرگ پاسداری است که با خون خود و فرزندان و یارانش، اسلام و مکتب محمدی (ص) را زنده کرد.

رهبر معظم انقلاب نیز درباره این نهاد انقلابی تعابیر رسایی دارند. ایشان در جایی می فرمایند:«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از انقلاب، تمامیت انقلاب و هدف های انقلاب و در مقابله با دشمنان انقلاب به وجود آمده است. انقلاب هر چه دشمن دارد و دشمنی دارند، آنها به طور طبیعی در مقابل سپاه پاسداران صف بسته اند و حضور دارند؛ چون [سپاه] پاسدار انقلاب است».

از این منظر سپاه پاسداران با آرمان و هدفی مقدس، با داشتن نیروی انسانی مخلص،آگاه، فداکار، معتقد و متعهد به مبانی اسلام و مکتب ولایت و نیز بهره گیری از سال ها تجربه، تخصص و دانش و بینش، امروزه به صورت مجموعه ای است که انقلاب و نظام ما را چون دژی نفوذناپذیر در برگرفته و از هر خطر و توطئه ای مصونیت می بخشد.

در حقیقت پاسداران انقلاب با ارتقای خویش در ابعاد معنوی، نظامی و علمی ، تحقق بخش امر خداوند متعال در قرآن  کریم هستند که فرمود: «هر چه می توانید خود را برای مقابله با دشمن آماده نموده و تجهیز شوید تا بدین وسیله دشمنان خدا و خود را بترسانید».

با این توصیفاتی که امام و رهبری راجع به  سپاه پاسداران دارند اغراق نیست اگر آن را  لنگرگاه ثبات کشور بدانیم و بنامیم چه آن که به راستی پاسداران این نهاد مقدس و پر برکت حقیقتا سپر دفاعی انقلاب و سد استوار کشور در برابر تهدیدات و خطرات به شمار می‌روند کما این که انبوه حوادث ریز و درشت سه دهه اخیر کشور به خوبی بر این واقعیت امیدوار کننده صحه گذاشته و می گذارد.

با کند و کاوی در فرمایشات متعدد مقام معظم رهبری در جمع پاسداران، می توان گفت که از دید معظم له مواردی چون عمق بخشی مستمر به قدرت ایمان و معنویت همراه با ساده‌زیستی و عدالت‌خواهی،تقویت مستمر بینش و بصیرت سیاسی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و جلوگیری از یأس و تردید در جبهه خودی، تبعیت همراه با اعتقاد از ولایت مطلقه فقیه و انس با روحانیت ولایت مدار ، پاسداری از اندیشه‌ها و آرمانهای تابناک امام (ره) و مقام معظم رهبری ، تقویت روحیه جهادی و شهادت طلبی و تقویت فرهنگ استقامت و غیرت دینی و تکلیف‌مداری، وظیفه شناسی و عمل به وظیفه توأم با نوآوری از جمله مهم ترین شاخص ها و بایسته های پاسداری است؛
 
شاخصه هایی که بی شک التزام عملی بدان ها، رمز پویایی سپاه و حرکت در مسیر مقدس سیدالشهدا(ع) است.
ارسال نظرات