خبرهای داغ:
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین

مودت و محبت اهل بیت پیغمبر گرامی اسلام ( ص) زمینه ساز هدایت و سعادت انسان هاست

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان داشت: مودت و محبت اهل بیت پیغمبر گرامی اسلام ( ص) زمینه ساز هدایت و سعادت انسان هاست.
کد خبر: ۸۶۷۵۳۸۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام قابل رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در جمع فرماندهان و کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین در مراسم جشن اعیاد شعبانیه گفت: مودت و محبت اهل بیت پیامبر اکرم ( ص) زمینه ساز هدایت و سعادت انسان ها و مصون ماندن آنان از هر نوع ضلالت و گمراهی است.
حجت الاسلام و المسلمین قابل ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه طی سخنانی با اشاره به آیه مودت گفت: آیه مودت از جمله آیاتی است که بر فضیلت اهل بیت پیامبر گرامی اسلام ( ص) و موقعیت ممتاز و ویژه آنان دلالت دارد.
وی تصریح کرد: مودت و محبت اهل بیت پیامبر اکرم ( ص) زمینه ساز هدایت و سعادت انسان ها و مصون ماندن آنان از هر نوع ضلالت و گمراهی است.
حجت الاسلام قابل با اشاره به انتظارات انبیاء الهی از مردم بعد از انجام رسالت خویش خاطرنشان ساخت: همه انبیاء الهی در مقابل انجام وظایف رسالت خویش انتظار هیچ اجر و مزدی را از مردم ندارند اما پیامبر اکرم ( ص) مودت و محبت با خویشاوندان و اهل بیت خویش را به عنوان اجر و پاداش وظیفه سنگین ابلاغ رسالت خویش قرار می دهد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به حدیث ثقلین یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام ( ص) بعد از رحلتش، دو امانت گرانبها در میان ما به امانت گذاشته اند تا برای تفسیر درست آیات قرآن کریم به سخنان عترت و معصومین علیهم السلام مراجعه کنیم و از ضلالت و گمراهی در امان باشیم.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به داستان حکمیت و برداشت و تفسیر نادرست آیات قرآن کریم بعد از رحلت پیامبر اکرم ( ص) توسط خوارج  و در حال حاضر توسط گروهک تروریستی داعش تشریح کرد: دین اسلام به عنوان آخرین و کاملترین دین الهی بعد از پیامبر گرامی اسلام ( ص) بایستی توسط اهل بیت علیهم السلام پایدار بماند و برای مصون ماندن جامعه بشریت از ضلالت و گمراهی ، آیات قرآن کریم توسط ائمه اطهار ( ع) که راسخون در علم هستند تفسیر گردد.
حجت الاسلام قابل در پایان سخنانش با استناد به احادیث متعددی از پیغمبر اکرم ( ص) ، محبت و مودت اهل بیت علیهم السلام را مایه قوام و بقاء دین اسلام و تمسک به آنان را مایه هدایت جامعه بشریت دانست و افزود: بیاییم با مطالعه و تفکر در سیره زندگانی ائمه معصومین علیهم السلام به خصوص امام حسین ( ع) که همانا چراغ هدایت و کشتی نجات انسان ها می باشد ، محبت و مودت آنان را در قلوبمان پرورش دهیم و از جمله آزادمردان و آزادیخواهان جهان باشیم.
در ادامه مراسم، مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام محمد صادق ابراهیمیان به مولودی خوانی پرداختند.


1003/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار