مسئول بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر:
با ایجاد صنایع تبدیلی از خام فروشی در این شهرستان جلوگیری شده و یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۷۵۴۹۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، مسئول بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر به مناسبت آغاز هفته بسیج سازندگی در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهر لاهرود با اشاره به عملکرد یک ساله مجموعه بسیج سازندگی مشگین‌شهر گفت: در سال گذشته در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بالغ بر 350 میلیارد ريال تسهیلات برای 240 نفر برای ایجاد 240 واحد اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی پرداخت شده است که در جریان آن 750 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در عرصه های 12 گانه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی مشغول به کار شدند.
 
 
وی افزود: در کنار پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی مشکلات کارگاه‌های تولیدی زود بازده و صنایع تبدیلی شناسایی و در جهت حمایت از آنان به مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری ارجاع داده می‌شود تا در حد توان چاره‌ای برای فعال‌سازی و توسعه آن اندیشیده شود و در این راستا 20 واحد کارگاهی شناسایی و به مسئولین امر معرفی شده است.
 
 
وی ادامه داد: در طول سال گذشته با راه اندازی کاروان‌های محرومیت زدایی و احصاء مشکلات و ارائه خدمات پزشکی و دامپزشکی و ... در 6 نوبت با همکاری دستگاه‌های مربوطه به مردم محروم روستاهای دور افتاده خدمات ارائه شده است.
 
 
وی خاطر نشان کرد: در جهت رفع محرومیت و تقویت عرصه های اقتصاد مقاومتی اردوهای جهانی یک روزه، هفت روزه و 10 روزه در این شهرستان تشکیل و با به کار گیری نزدیک به 3000 نفر بسیجی به مناطق محروم شهرستان خدمات ارائه شده است.
 
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر گفت: برای حمایت از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی کارگاه‌های آموزشی با همکاری ادارت فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی برگزار و آموزش های لازم در عرصه های مختلف برای 6000 نفر ارائه شده است.
 
 
وی گفت: مرمت و بهسازی 12 مدرسه با بکار گیری 250 دانش‌آموز از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سطح شهرستان می‌باشد.
 
 
وی با تاکید برفعال سازی صنایع تبدیلی در سطح شهرستان گفت: در طول سال عرصه‌های اقتصاد مقاومتی همچون ایجاد گلخانه، پرورش بلدرچین، دام سبک و سنگین، قارچ خوراکی، سر سیم کردن درختان انگور، قالی بافی، پرورش ماهی و گیاهان دارویی جمله طرح‌هایی است که در سال تقویت شده است و با توجه به استعدادهایی این منطقه در کشت گیاهان دارویی و درختان انگور دارد قطعاً با ایجاد صنایع تبدیلی از خام فروشی در این شهرستان جلوگیری شده و یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.
ارسال نظرات