مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان میرجاوه خبر داد :
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان میرجاوه گفت:در هفته سازندگی دو پروژه شامل پرورش دام سبک و سنگین در بخش لادیز شهرستان میرجاوه افتتاح شد
کد خبر: ۸۶۷۵۵۰۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ؛ سرهنگ پاسدار موسی جهانتیغ در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی با هدف کمک به عمران  و آبادانی کشور، محرومیت زدایی ، ایجاد اشتغال مولد و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در سال 1379 وبه تدبیر و فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف اقتصادی به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی نقش زیادی دارد زیرا توانسته است با ارائه برنامه‌های مناسب و مطلوب و با کمترین هزینه بیشترین بهره برداری را ایفا کند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام یافته در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی ادامه داد: بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه با پرداخت 625میلیون تومان تسهیلات و اجرای 57 طرح اقتصاد مقاومتی در سال 94 و در زمینه پرورش دام سبک و سنگین، پرورش ماهی، زنبور عسل ، مرغ و شتر مرغ و همچنین تولید محصولات گلخانه ای و صنایع دستی توانسته است برای 257 نفر ایجاد اشتغال نماید.

وی خاطر نشان کرد: در هفته سازندگی دو پروژه شامل پرورش دام سبک و سنگین در بخش لادیز شهرستان میرجاوه افتتاح شد که اجرای این طرح ها سبب مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده و از مهاجرت مردم روستا به شهرها نیز جلوگیری کرده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه با اشاره به برنامه های سازندگی در سال 95،  تاکید کرد: مجاهدت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه دور زدن تحریم هاست و بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه در سال 95 برنامه های متعددی در زمینه محرومیت زدایی و اجرای اقتصاد مقاومتی را با همکاری کمیته امداد شهرستان و گروههای جهاددی و پایگاه های مقاومت بسیج در دست اجرا دارد که برگزاری اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه، هفت روزه و تکمیل خانه محرومین از جمله این برنامه هاست.

وی با اشاره به نقش بسیج و کمک به اقشار محروم ، ادامه داد: کمک به برداشت محصولات کشاورزی، مرمت و بهسازی مساجد و خانه عالم، ساخت سرویس بهداشتی برای محرومین، ویزیت رایگان بیماران با همکاری بسیج جامعه پزشکی، اجرای طرح هجرت 3 با همکاری آموزش و پرورش شهرستان، بهسازی، مرمت و رنگ آمیزی مدارس جهت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان از دیگر برنامه های بسیج سازندگی در سال جاریست.

وی با اشاره به بکار گیری دانش و جوانان در برنامه های سازندگی، عنوان کرد: برگزاری اردوهای ده روزه و برنامه های فرهنگی-آموزشی با حضور دانش آموزان تشیع و تسنن با هدف آشنایی دانش آموزان با حرف و مشاغل، شناسایی افراد بی سواد با همکاری آموزش و پرورش و ارجاع آنها به سیستم نهضت سوادآموزی جهت آموزش، توزیع لوازم التحریر رایگان بین دانش آموزان مناطق محروم بابهره گیری از توان خیرین، لایروبی و احیای قنات ها و بازدید و نظارت بر اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه در سال 95 است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه ویژه اقتصاد مقاومتی ونمایشگاه های فصلی انجام شده و ارائه مشاوره رایگان و توجیه علمی مردم و مجریان طرح های اقتصادی نیز در طول سال انجام خواهد گرفت و در سال 95 جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی و برگزاری جشن عاطفه ها و نیکوکاری را با همکاری کمیته امداد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه  فلسفه وجودی بسیج سازندگی خدمت به محرمین است، افزود: توزیع سبدکالا بین محرومین،شناسنامه دار کردن گروههای جهادی، برگزاری کلاس های مشاوره ازدواج و افزایش موالید، توجیه اصناف و معتمدین جهت بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای و ایجاد اشتغال با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی و مشارکت در نهالکاری نیز از جمله فعالیت های پیش بینی شده برای سال 95 می باشد.

وی بیان کرد: ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی و محروم از مهم ترین برنامه‌ها است  و وحدت و همدلی رمز موفقیت در تمامی بخش‌ها و برنامه‌ها است.

ارسال نظرات