خبرهای داغ:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پرداخت زکات از مشکلات و آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند زیرا زکات برای محرومیت زدایی هزینه می شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۶۰۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

به گزارش بسیج آیت الله محسن حیدری چهارشنبه شب در همایش تبلیغی فرهنگی زکات با عنوان زکات و اقتصاد مقاومتی که باحضور جمعی از روحانیون ، ائمه جمعه و مبلغان استان خوزستان در تالار اجتماعات بهشت هویزه اهواز برگزار شد اظهار کرد: باتوجه به این که شعار امسال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است از جهاتی می توان موضوع اقتصاد مقاومتی را به بحث زکات مرتبط کرد.

وی افزود: یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی اعتماد به نبروها و کالاهای داخلی و دور شدن از وابستگی به غرب است چرا که غربی ها برای این که ما را وابسته خود کنند از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اعتماد کردن به آن سوی مرزها شکست ما را در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به دنبال خواهد داشت.
وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با آموزه های دینی ارتباط تنگاتنگی دارد و یکی از پایه های اصلی آن حفظ و نگهداری محصولات و تولیدات داخلی است.
آیت الله حیدری ادامه داد: در چنین شرایطی که غرب به دنبال آسیب رساندن به اقتصاد کشور است دولت باید با تدبیرمناسبی در جهت حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی و صنعتی در راستای مصالح نظام بیاندیشد چرا که بدون صیانت از محصولات کشاورزی اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد.
وی تصریح کرد: یکی از راه های پیشگیری از هدر رفتن محصولات کشاورزی زکات است چرا که بررسی ها نشان داده است که افرادی که در زمینه زکات کوتاهی می کنند محصولات آن ها بیشتر مورد آسیب بوده و آن هایی که در امر زکات پیش قدم هستند برکت را در کار خود احساس می کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به افزایش 43 درصدی میزان برداشت محصولات کشاورزی امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به آمار جهاد کشاورزی استان در سال گذشته حدود 900 هزار تن برداشت محصول داشته ایم اما در سال جاری باوجود خسارت های زیادی که سیلاب به زمین های زراعی استان وارد کرد تاکنون یک میلیون و 25 هزار تن برداشت محصول داشته ایم که این افزایش چشمگیر نیز یکی از برکت های پرداخت زکات است. 
وی بر توزیع عادلانه ثروت در کشور تاکید کرد و گفت: تبعیض در توزیع ثروت می تواند باعث انفجارهای اجتماعی شود و در طول تاریخ همواره به همین دلیل گرسنگان از روی ناچاری حق خود را به زود از ثروتمندان دریافت می کردند اما همواره در اسلام این تدبیر وجود داشته که توزیع ثروت عادلانه صورت گیرد.
آیت الله حیدری افزود: پرداخت خمس، زکات، فطریه و کفاره از جمله راه هایی است که می تواند در رگ های اجتماع جاری شود اما تاکنون آنگونه که انتظار می رود در سطح روستاها و شهرها این امر الهی اجرا نشده و نیاز است که روحانیون مبلغ در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.
وی همچنین بر مدرسه سازی در روستاها تاکید کرد و گفت: اگرچه اولویت در روستاهایی ساخت مسجد است اما مدرسه سازی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید در اولیوت دوم قرار گیرد چرا که فرزندان ما در مدارس تربیت شده و درس اخلاق می آموزند.
همایش تبلیغی فرهنگی زکات با عنوان زکات و اقتصاد مقاومتی باحضورآیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، آیت الله محسن حیدری، خبازخوب مدیرکل کمیته امداد و چنگلوایی مدیرکل جهاد کشاورزی استان و جمعی از روحانیون ، ائمه جمعه و مبلغان استان خوزستان در سرسرای بهشت هویزه اهواز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها