خبرهای داغ:
آیت الله موسوی جزايری:

اهميت زكات كمتر از نماز نيست

نماينده ولی فقيه در خوزستان گفت: در قرآن ٣٠ مرتبه از نماز ياد شده و به همين ميزان نيز زكات ذكر شده كه نشان می دهد اهمیت زکات کمتر از نماز نیست.
کد خبر: ۸۶۷۵۶۱۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرنگار بسیج، سيد محمدعلي موسوی جزايري چهارشنبه شب در گردهمايی مبلغان و روحانيون با موضوع نقش زكات در تحقق اقتصاد مقاومتی، با بيان مطلب فوق اظهار كرد: زكات فريضه اي است كه مدتي مورد غفلت قرارگرفته و رو به فراموشي بود و دربين مردم دادن و پرداختن آن متعارف نبود و متاسفانه اكثريت مردم احساسي نسبت به آن نداشتند، البته در اين دوران بودند كساني كه متوجه و مقيد بوده و زكات را به طور دقيق حساب و پراخت مي كردند اما تعداد آنها بسيار كم بود اما در كل اين شيوه در جامعه اسلامي صحيح نيست.

وي ادامه داد: خوشبختانه اکنون با حمايت مبلغان و روحانيون اين ضعف برطرف شده و اين فاصله و خلا در جامعه اسلامی جبران شده است.

نماينده ولی فقيه درخوزستان با اشاره به اهميت بالای فريضه زكات تاكيد كرد: در قرآن و در سوره فصلت كساني كه زكات نمي دهند در رديف مشركان قرار داده شده اند ضمن اينكه زكات و نماز به تعداد مساوی در كلام الهي ذكر شده اند كه اين امر از اهميت بالاي اين فريضه حكايت مي كند.

وي در پايان با تشبيه كار روحانيون به طبابت گفت: ما روحانيون موظفيم فرايض الهي را احيا كنيم و اگر نتوانيم اين امر مهم را به سرانجام برسانيم مانند پزشكي هستيم كه نمي تواند مردم را مداوا كند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها