عضو جبهه پابداری تاکید کرد:روح اسلام ناب ولایت و ولایت فقیه به معنای سرپرستی جامعه با سازکارهای الهی است و ولایت فقیه ضامن اجرای اسلام در همه عرصه ها در کشور و ضامن حفظ سلامت حرکت و روحیه مبارزه گری و انقلابی گری است.
کد خبر: ۸۶۷۵۶۷۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
نماینده بویراحمد و دنا در ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران به بیان برخی مسائل پرداخت و به سوالات دانشجویان پاسخ گفت.

هدایت خواه در این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد، با تبریک ایام میلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع) و روز جانباز اظهار داشت:حضرت ابوالفضل(ع) مظهر ایستادگی و مقاومت بود و ما نیز باید علمدار ارزش های دینی و انقلابی خود باشیم و اگر می خواهیم در مقابل دشمنان استقامت کنیم ابتدا در راه ارزش ها و حریم اهل بیت (ع) دفاع و استقامت کنیم.

عضو جبهه پایداری اظهار داشت:بشریت تشنه فرهنگ ناب محمدی(ص) و اهل بیت(ع) است و باید تلاش کنیم تا کام تشنگان اسلام ناب را سیراب نماییم.

هدایت خواه با انتقاد از کسانی که می گویند باید حق را با افراد شناخت و در پاسخ به دانشجویانی که از وی می خواستند افشاگری کند گفت:افشاگری مال محفل ها و نشست های سیاسی است و در محفل علمی جای آن نیست و این نشست نیز علمی است و این تفکر که حق را از طریق افراد بشناسیم غلط است و باید ابتدا اصول و ویژگی های حق را شناخت و بعد افراد و جناح ها را با تطبیق دادن به حق آنها را مورد سنجش و آزمایش قرار داد.

هدایت خواه در بحث انقلاب ناب محمدی(ص) گفت:اسلامی که در مصر،ترکیه و عربستان وجود دارد و در داخل کشور اسلام گروهایی مثل نهضت آزادی، سکولارها و مقدس نماها از نوع اسلام آمریکایی است که در مقابل با اسلام محمدی قرار دارند.

نماینده پیشین مجلس اظهار داشت:دکتر شریعتی و آیت الله مطهری از فعالان دینی بودند که دکتر شریعتی دین را توانا و شهید مطهری دین را خالص تبیین نمودند و اگر دین خالص شود به دنبال آن توانا نیز خواهد شد.

هدایت خواه از جمله ویژگی های انقلاب ناب را خلوص،عدالت خواهی،استکبار ستیزی،آرمان خواهی،ولایت فقیه و حمایت از مستضعفین برشمرد و در تشزیح هر کدام از آنها گفت:مردم باید با خلوص نیت به دنبال عدالت خواهی باشند تا تحقق یابد و اگر در حکومت اسلامی عدالت نباشد آن حکومت مشروعیت ندارد و عدالت  روح حکومت،برنامه ریزی و برنامه های اجرایی باید باشد.

نماینده پیشین بویراحمد و دنا در ادامه صحبت های خود به نکته مهمی اشاره کرد و گفت:اگر امروز در کشورمان و در عرصه های مختلف نارسایی و شاهد فساد،فقر و تبعیض هستیم دلیل آن این است که به دستورات اسلام ناب عمل ننموده ایم و اینکه سیستم اداری جامعه ما در زمینه های اقتصادی و اجتماعی دچار ضعف است نیز ریشه در عمل نکردن به اسلام ناب است.

وی گفت:با اینکه رهبر معظم انقلاب مکررا بر زمینه های عمل به دستورات انقلاب ناب تاکید می کنند از جمله با نام گذاری دهه پیشرفت و عدالت و جنبش نرم افزاری متاسفانه شاهد نوعی بی توجهی و عدم جدیت در بعضی مسئولان هستیم.

هدایت خواه استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین را مهم خواند و گفت:قدرت های مستکبر با اثر گزاری دین در امورات مردم خصوصا در بعد سیاست مخالف هستند و نمی خواهند دین در اداره جامعه نقش داشته باشد و باید بدانیم که مبارزه با استکبار جزء لاینفک اسلام ناب است و امام(ره) هیچگاه اهل شعار نبود بلکه یک اسلام شناس و قرآن شناس واقعی بود و به حق آمریکا را شیطان بزرگ خواند.

وی با انتقاد از کسانی که اسم مستضعفین را عوض نموده و آسیپ پذیر می خوانند حمایت از مستضعفین را از آرمان های والای انقلاب برشمرد و گفت:برخی ها می گویند ما انقلاب نکرده ایم که آن را به دنیا صدور کنیم و تنها برای عزت و رفاه خود انقلاب کرده ایم و می گویند کاری با آمریکا نداشته باشیم تا با ما کاری نداشته باشند اما بدانید این نگاه ریشه در همان اسلام آمریکایی دارد و بهتر است بدانند امام خمینی (ره) خواهان ایجاد یک حزب جهانی به نام حزب مستضعفین بودند تا مستضعفین مورد توجه و حمایت قرار بگیرند و اینگونه نیست که ما اگر با استکبار کاری نداشته باشیم با ما کاری ندارند زیرا آنها با مبانی تفکری انقلاب ما مشکل دارند.

عضو جبهه پابداری تاکید کرد:روح اسلام ناب ولایت و ولایت فقیه به معنای سرپرستی جامعه با سازکارهای الهی است و ولایت فقیه ضامن اجرای اسلام در همه عرصه ها در کشور و ضامن حفظ سلامت حرکت و روحیه مبارزه گری و انقلابی گری است و به همین دلیل دشمنان خواهان حدف اصل ولایت فقیه از قانون اساسی کشور ما هستند.

بعد از سخنرانی ستار هدایت خواه جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید که وی به چندتا از سوالات دانشجویان پاسخ داد از جمله:
**آقای هدایت خواه این روزها بحث اسلام حجتی دیگر مطرح نیست و بحث اسلام رحمانی در مقابل اسلام ناب بوجود آمده است.دیدگاه شما چیست؟
خیلی خاطر جمع نباشید اسلام حجتی پایان پذیرفته است و اگر مقصود از اسلام رحمانی این است که اسلام باهمه از در رحمت،صلح،سازش و نرمش در بیاید اینچنین نیست و متاسفانه کسانی که از اسلام رحمانی در داخل کشور دم میزنند برعکس کار می کنند به طوری که با دشمنان انقلاب نرمش نشان می دهند اما در داخل به نیروهای حزب الله و انقلابی سخت میگیرند.اینکه ما تماما نرمش و کرنش در مقابل استکبار داشته باشیم همان اسلام آمریکایی است.

**معلم انقلاب دکتر شریعتی است یا شهید مطهری؟

عده ای از این القاب استفاده میکنند و من وارد این بحث نمی شوم.در این که دکتر شریعتی در ایجاد روحیه مبارزه و انقلابی در بخشی از جوانان موثر واقع شدند شکی نیست و وی با استفاده از ادبیات شور و حرارت انگیز خود آن بخش از اسلام که تحرک ایجاد انقلاب داشت را بیشتر مورد استفاده قرار می داد مثلا از شخصیت ابوذر چون در جهت انقلاب موثر بود استفاده می کرد اما ابوعلی سینا را تخطئه می نمود زیرا نمی شد با وی انقلاب کرد.

بحثی که مهمی که مطرح است این است که آیا اگز تنها بر اساس آن اندیشه که دکتر شریعتی داشت انقلاب می کردیم می توانستیم آن را استمرار ببخشیم؟آیا برخی از افراد و گروهایی که ادعای پیروی از تفکر دکتر شریعتی سر می دادند از جمله گروه فرقان و مجاهدین به انحراف نرفتند؟
از نظر مبانی آن کسی که توانست اندیشه های انقلاب اسلامی را به درستی تبیین کند شهید مطهری بود و وجود شهید مطهری و دکتر شریعتی در کنار هم خالصیت و تواناییت را به خوبی برای رسیدن به هدف مهیا می کرد.

**به گفته برخی ها آینده از آن نواندیشان دینی است و انقلاب خشونت زاست.آیا مواقید؟

انقلاب ما یک انقلاب فکری و برپایه اندیشه بود و امام(ره) هیچگاه دستور اقدامات مسلحانه نمی داد زیرا بر این باور بود باید مردم را از نظر فکری مهیا پذیرش انقلاب کند و ۱۵ سال تحمل نمودند تا اندیشه انقلابی در اذهان مردم جا باز کند.

اسلام مبتنی بر فطرت انسان هاست و همیشه نو است و اصول انقلاب اسلامی از جمله عدالت خواهی و مبارزه با ظلم هیچگاه کهنه نمی شود و اگر نو اندیشی به این معنی است که اسلام را با قوانین خیال پردازانه و غربی نو کنیم اشتباه است.

امام (ره) فرمودند:اگر اسلام را آنگونه که باید عرضه کنیم همه فطرت های پاک آن را می پذیرند.

اسلام همیشه نو است و البته اگر متناسب با نیاز روز مبانی اسلام را عرضه کنیم درست است.
 

http://s6.picofile.com/file/8251040500/photo_2016_05_12_10_42_14.jpg


 

http://s6.picofile.com/file/8251040576/photo_2016_05_12_10_42_17.jpg

ارسال نظرات