خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: افرادی با باورهای غربی برای رسیدن به مراکز تصمیم‌گیرنده تلاش می‌کنند تا سبب انفعال کشور شوند.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۷۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار حسین نجات ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین همایش سراسری مدیران هیأت‌های جوانان و نوجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در سالن اجتماعات اردوگاه شاهد قم برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هیأت مذهبی نمی‌تواند سکولار باشد، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) برای مخالفت با جریان سیاسی حاکم بر جامعه بوده زیرا این جریان مسیر حضرت رسول(ص) را منحرف می‌کرد.

وی حرکت حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا را سیاسی دانست و اضافه کرد: هیأت باید سیاسی باشد و مقابل جریانی که مخالف اسلام ناب است، ایستادگی کند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دغدغه‌های اصلی انقلاب اسلامی باید در هیأت‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی آمریکا با همراه کردن حکومت‌های اصلی غرب آسیا بر این منطقه مسلط شد و توانست امنیت رژیم اشغال‌گر صهیونیستی را تامین کند.

وی یادآور شد: تداوم انقلاب سبب افزودن لبنان، فلسطین، عراق، افغانستان و بحرین به زنجیره مقاومت در منطقه غرب آسیا شد که این زنجیره امنیت موجود رژیم صهیونیستی را تهدید کرده است.

نجات ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را از اهداف دشمن برشمرد و ادامه داد: راهبرد جدید دشمن بخش کردن جغرافیایی کشورهای اسلامی است به همین علت از جریان‌های مختلف به عنوان ابزاری در عراق استفاده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف مخالف اهداف کشورهای استکباری ایستاده است، مطرح کرد: اکنون حزب‌الله در لبنان به عنوان اقلیت شیعه که قابل قبول جریان‌های مختلف بوده محور مقاومت را تشکیل داده و عنصر تعیین‌کننده حکومت لبنان است.

نجات با اشاره به اینکه برخی از معادلات سیاسی در کشورهای مختلف اسلامی توسط ایران رقم زده شده است، عنوان کرد: دشمن با نگاه به قدرت‌های مختلف ایران از جمله دستاوردهای عرصه دفاعی مجبور به مذاکره شده است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: از نظر آمریکایی‌ها تروریست، حزب‌الله، حماس و جمهوری اسلامی بوده اما از نظر ایران تروریست رژیم صهیونیستی و داعش است به همین علت ایران با آمریکا نقطه مشترک ندارد؛ اکنون دشمن برای رسیدن به اهداف خود سیاست‌های تحریم، تهاجم نرم و باورسازی‌های اشتباه در میان مردم و مسؤولان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از محوریت ایران اسلامی در جریان مقاومت جلوگیری می‌کند، افزود: هدف تحریم فشار به مردم و مسؤولان بوده اما مردم این مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند هرچند برخی از جریان‌های نفوذی در کشور نیز مشکلات را افزایش می‌دهند.

نجات خاطرنشان کرد: دولت برای رفع مشکلات به مذاکره با آمریکا خوش‌بین است در صورتی که تولیدکنندگان داخلی اکنون نیازمند حمایت هستند و می‌توان با حذف واردات بیهوده از کالاهای داخلی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه محوریت اصلی اقتصاد مقاومتی تکیه بر داشته‌های داخلی است، عنوان کرد: ایران اسلامی در تولید کفش و البسه رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده است اما اکنون در بازار لباس‌های تولید داخلی مشاهده نمی‌شود.

نجات به برخی از ناهنجاری‌های موجود فرهنگی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی با باورهای غربی برای رسیدن به مراکز تصمیم‌گیرنده تلاش می‌کنند تا سبب انفعال کشور شوند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی در دولت گذشته و دولت کنونی مورد غفلت قرار گرفته است، مطرح کرد: گسترش شبکه‌های مجازی در دولت قبل در صورتی انجام شد که با وجود تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی شبکه اینترانت مناسبی در کشور نداشتیم.

وی تغییر باورها را از اولویت‌های دشمن دانست و ادامه داد: جلوگیری از فعالیت جریان انقلاب در آموزش و پرورش نمونه‌ای از نفوذ افرادی با تفکرات غربی در مراکز اصلی است.
ارسال نظرات